کد خبر: ۲۱۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 26 April 2016


مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور با راندمان بالای ۵۷ درصد مطابق استانداردهای روز دنیا در دستور کار است، گفت: گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشید و باد در نظر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کرج، آرش کردی در بیست‌ویکمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق که صبح امروز در مرکز همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این کنفرانس در کنار صنعت برق باید به صورت مداوم انجام شود،‌ اظهار داشت: در دهه گذشته تحولات بسیاری در زمینه توزیع نیروی برق اتفاق افتاده که ایران نیز از این تحولات دور نبوده است.

وی با بیان اینکه هر ساله به تعداد مقالات و حضور محققین از بخش دانشگاه و صنعت اضافه می‌شود، افزود: برق صنعتی است که با دانش رابطه مستحکم و ویژه‌ای دارد.

کردی با اشاره به اینکه در سال گذشته 282 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید شده است،‌ گفت: ایران به لحاظ ظرفیت‌های نصب شده رتبه 14 در دنیا را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه مصرف مردم ایران در برق در سال گذشته 220 میلیارد کیلو وات ساعت بوده است، افزود: در مصرف برق، ایران رتبه 19 در بین کشورها را به خود اختصاص داده است.

کردی با اشاره به اینکه با توجه به حجم مصرف، تولید و نوع شبکه موجود و گستردگی سرزمین ایران، ما جزء شبکه‌های برزگ هستیم، گفت: شبکه برق کشور بیش از 32 میلیون مشترک دارد و جزء فراگیرترین خدمات است که دولت به مردم می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پیک مصرف ایران 50177 بوده است، افزود: در سال جاری رشد بین 3 تا 5 درصدی در پیک را با توجه به دمای هوا خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه در سال جاری به بحث مدیریت مصرف نگاه ویژه داریم،‌ گفت: صنعت برق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از ابتدا فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی یکی از کارها تک رقمی شدن تلفات در شبکه‌های توزیع است،‌ افزود: در پایان سال 94 حدود 11 درصد تلفات را شاهد بوده‌ایم.

کردی با اشاره به اینکه کاهش تلفات یعنی بدون سرمایه‌گذاری برای تولید برق بتوانیم نیاز مصرف را تامین کنیم، گفت: در سال گذشته از طریق کاهش تلفات مبلغ 240 میلیون دلار صرفه جویی صورت گرفت که 1.17 میلیارد لیتر سوخت صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه 18 هزار مگاوات نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود،‌ افزود: در بخش بخار سیکل ترکیبی، با استفاده از حرارت بخش گاز و بدون مصرف سوخت برق تولید می‌شود که به اقتصاد ملی با صرفه جویی 12.5 میلیارد لیتر در سوخت کمک می‌شود.

کردی با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور با راندمان بالای 57 درصد مطابق استانداردهای روز دنیا در دستور کار است، گفت: گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشید و باد در نظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی