استاندار زنجان گفت: ۱۶۰ هزار وصیت‌نامه شهیدان در سراسر کشور جمع‌آوری شده است که در یک مرکز با اصول و علمی و دقیقی که تهیه شده، در حال نگهداری است.
کد خبر: ۲۲۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 07 May 2016
جمشید انصاری عصر امروز در جلسه جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استانداری زنجان، اظهار کرد: در مورد کار دو شورا در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا، اگر به جمع‌بندی برای ادغام این دو شورای برسیم، این امکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سه هدف برای کار تعریف شده است، گفت: هدف نخست زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است که از نام‌گذاری کوچه و خیابان به نام شهیدان آغاز و تا برگزاری یادواره شهدا ادامه دارد.

استاندار زنجان در رابطه با هدف دوم تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی آنچه که به عنوان یک جریان فرهنگی منجر به بسط فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود.

انصاری ادامه داد: هدف سوم در این اداره کل تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در جامعه است که امور آن نیز در بین خانواده شهدا و ایثارگران در حال انجام است.

وی با اشاره به امور کاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان داشت: ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن آن همانگونه که از نام این اداره پیدا است، از اصلی‌ترین هدف‌های کاری این اداره است.

استاندار زنجان بیان کرد: ۱۶۰ هزار وصیت‌نامه شهیدان در سراسر کشور جمع‌آوری شده است که در یک مرکز با اصول و علمی و دقیقی که تهیه شده، در حال نگهداری است.

انصاری با تاکید بر اینکه جلساتی که در رابطه با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است را می‌توان به صورت مشترک با ادارات بنیاد شهید و حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار کرد، گفت: در این جلسات با توجه به حضور هر دو نهاد مرتبط با شهدا می‌توان تصمیمات خوبی گرفت که به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با بیان اینکه ادارات مذکور می‌توانند فرمتی در رابطه با اینکه شهیدان در کجا و چگونه به شهادت رسیده‌اند، تشکیل دهد، در پایان خاطرنشان کرد: در طول یک سال ۶ جلسه در رابطه با موضوع شهدا و ترویج فرهنگ شهادت برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای پیشبرد اهداف شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :