تعداد 25نفر از معلولین ذهنی وحرکتی به منظور زیارت مرقد امام هشتم شیعیان (امام رضا )به مشهد مقدس اعزام شدند. مدیر عامل مرکز نگهداری معلولین ذهنی وحرکتی مکتب الرسول ملکان در حاشیه این مراسم گفت: کلیه هزینه این افراد توسط خیرین تامین شده است و این افراد به مدت یک هفته علاوه بر زیارت مرقد امام رضا از سایر جاهای دینی وزیارتی خراسان رضوی دیدن خواهند کرد .
کد خبر: ۲۲۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 09 May 2016
 تعداد 25نفر از معلولین ذهنی وحرکتی به منظور زیارت مرقد امام هشتم شیعیان (امام رضا )به مشهد مقدس اعزام شدند. مدیر عامل مرکز نگهداری معلولین ذهنی وحرکتی مکتب الرسول ملکان در حاشیه این مراسم گفت: کلیه هزینه این افراد توسط خیرین تامین شده است و این افراد به مدت یک هفته علاوه بر زیارت مرقد امام رضا از سایر جاهای دینی وزیارتی  خراسان رضوی دیدن خواهند کرد .
وی اظهار داشت : در مرکز نگهداری معلولین ذهنی وحرکتی مکتب الرسول ملکان تعداد 60نفر نگهداری می شود که  بیشتر هزینه  آنها از طریق خیرین تامین می شود.
مدیر عامل مرکز نگهداری معلولین ذهنی وحرکتی مکتب الرسول ملکان تصریح کرد :تعدادی از این افراد گمنام وبی سرپرست بودند که  با کمک خیرین در این محل اسکان داده شده ومشغول زندگی هستند
این کاروان زیارتی به مدت یک هفته برای زیارت مرقد مطهر حضرت علی ابن موسی رضا (ع) با هدف  آشنایی و تقویت ارزش ها و باورهای دینی، افزایش روحیه ی معنوی، ایجاد نشاط و شادابی و بهره مندی از برنامه های فرهنگی، زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس اعزام شدند.
گفتنی است، چند سالی است که همه ساله در اردیبهشت ماه تعدادی از عزیزان معلول جهت زیارت به مشهد مقدس اعزام می شوند.
مدیرعامل مرکز معلولین مکتب الرسول ملکان در حاشیه این مراسم گفت: بر اساس ارزشیابی های انجام شده، این مرکز در سال 93 مقام نخست را در بین مراکز معلولین استان به خود اختصاص داد.
داوود کامرانی به تاریخچه تاسیس مرکز معلولین مکتب الرسول ملکان اشاره کرد و افزود: این مرکز از سال ۸۴ تاسیس شده و در حال حاضر در دو بخش امور اجتماعی و امور توانبخشی فعالیت می کند.
وی به فعالیت های این مرکز در امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این بخش برای ۲۷۰نفر تشکیل پرونده شده و به این افراد خدماتی از قبیل ارائه خدمات درمانی و پرداخت مستمری ارائه می شود.  
وی در خصوص خدمات بخش توانبخشی نیز گفت: مدیریت مرکز معلولین دخترانه بر عهده بخش توانبخشی موسسه خیریه مکتب الرسول ملکان می باشد که  این مرکز با ظرفیت یارانه ای ۵۶ نفر و ظرفیت اسمی ۷۰ نفری متشکل از دختران معول ذهنی از سراسر استان و با اشتغال زایی ۱۶ پرسنل اداری در حال فعالیت می باشد.
کامرانی از فعالیت بخش های مختلف پزشکی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و دندانپزشکی در این مرکز خبر داد و گفت: همچنین در رشته های فنی و حرفه ای از قبیل قالی بافی و کاموابافی تعداد ۱۰ نفر از مددجویان ضمن دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای در کارگاه آموزشی این مرکز مشغول آموزش و فعالیت می باشند.
وی با بیان اینکه  صندوق های صدقات این مرکز در دستگاه های دولتی ملکان مستقر شده اند، افزود:  مردم نوع دوست این شهرستان طی سال های گذشته کمک های نقدی و غیرنقدی خوبی به مددجویان داشته اند که قابل قدردانی است.
مدیرعامل مرکز معلولین مکتب الرسول ملکان به زیباسازی محوطه مرکز معلولین دخترانه مکتب الرسول ملکان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور زیباسازی محوطه مرکز و ایجاد رفاه بیشتر برای مددجویان، اقدام به محوطه سازی، نقاشی ساختمان‌ها و کف سازی  کرده ایم.

وی در خصوص برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی و زیارتی برای مددجویان نیز اظهار کرد: این مرکز علاوه بر اینکه همه ساله در اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس برای مددجویان می کند، اردوهای منطقه ای نیز در فصول مختلف سال برگزار می کند.
وی به مسایل و مشکلات موجود در این مرکز هم اشاره کرد و گفت: ما با کمبود نیروی انسانی و پزشکان اعصاب و روان و مغز و اعصاب در ملکان مواجه هستیم و مجبوریم به اجبار به شهرستان های همجوار عزیمت می کنیم.
کامرانی همچنین افت فشار آب را نیز یکی از مشکلات دیگر این مرکز نگهداری عنوان کرد و خواستار مساعدت مسئولان امور آب و فاضلاب شهرستان در این خصوص شد.
وی افزود هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های 6775916841 بانک ملت،  ۰۱۰۶۰۰۵۶۲۳۸۰۰۹ بانک ملی، ۲۰۴۹۷۲۹۷۴ بانک کشاورزی و یا شماره کارت بانک تجارت ۶۰۶۱- ۹۱۶۶- ۵۳۹۹- ۶۲۷۳واریز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :