دبیر حزب مؤتلفه مازندران
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران گفت: دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات هسته‌ای گذاشت.
کد خبر: ۲۲۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 15 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمدعلی مینایی‌فر اظهار کرد: برجام به معنای خلاصه‌ای از برنامه مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه بحث برجام درباره موضوع هسته‌ای کشور ایران است، گفت: مراحل بسیاری حدود 10 سال است که برخی کشورها از جمله آمریکا در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران اعتقاد دارند که نظامی است که تمامی کشورهایی که به‌دنبال غنی‌ کردن اورانیوم و صنعت شکاف هسته‌ای بودند به بمب اتمی ختم می‌شود که در ابتدا آمریکا و سایر کشورها البته کشورهای دیگر نیز به‌دنبال چنین حرکتی بودند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران با بیان اینکه تمامی کشورهایی که وارد این صنعت شدند نهایت به بمب هسته‌ای منجر شد، افزود: دلیلش این است که وقتی این صنعت زیر نظر ابرقدرت‌ها رشد می‌کند و صنعت مستقل باشد از مزایای بمب برخوردار می‌شود به همین دلیل اتهامی به ایران وارد کردند که به‌دنبال ساخت بمب هستید.

مینایی‌فر تصریح کرد: از ابتدا اعلام کردیم که کشور ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست بلکه به دنبال استفاده از تکنولوژی هسته‌ای در زمینه‌های تولید برق و هزاران کاربرد دیگری که این صنعت بسیار مدرن دارد است که ابتدا تهدیدهای متعدد نظامی و اقتصادی کردند و در نهایت با زمینه‌هایی که در داخل کشور به وجود آوردند موجب شد کشور را تحریم کرده و از نظر اقتصادی مشکلاتی را برای کشور به وجود آوردند.

وی اظهار کرد: دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور از مذاکرات هسته‌ای که به رفع تحریم‌های کشور شود را مدنظر داشتند و بیشتر به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور از طریق رفع تحریم‌ها توسط کشورهای اروپایی و آمریکا بودند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران با عنوان اینکه در عمل ما به این نقطه رسیدیم که آنها بنا ندارند رفع تحریم شود، گفت: افرادی که دلسوز کشور بوده و مذاکرات را پیگیری می‌کردند به دولت روحانی تذکر دادند که دولت آمریکا و کشورهای اروپایی قابل اطمینان نبوده و اگر صنعت هسته‌ای را در قسمت‌هایی تعطیل کنید و به عقب برگردانید به‌منظور اینکه از این کشورها امتیاز رفع تحریم را بگیرید به سرانجام نمی‌رسد.

مینایی‌فر با اعلام اینکه دولت روحانی از توصیه‌های مشفقانه منتقدان استفاده نکرد برای اینکه بتوانند زودتر مشکلات اقتصادی و دولت را حل کنند خوشبینانه این امتیازات را به اروپایی‌ها دادند، ادامه داد: صنعت هسته‌ای ایران کاهش و سانتریفیوژها از 19 هزار به 5 هزار تقلیل پیدا کرد و به دنبال فروش آب سنگین تولیدی هستند، و همچنین قبول کردند که مقدار 300 کیلو بیشتر اورانیوم غنی‌سازی در کشور وجود نداشته باشد این‌ها تعهداتی بوده که دولت روحانی به آژانس بین‌المللی و کشورهای1+5 داد به این امید که تحریم‌ها لغو شود و کشور از این بن‌بست اقتصادی درآید و رونق اقتصادی محقق شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات هسته‌ای گذاشت با گذشت چهار ماه از توافق تاکنون نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم و هر روز با کارشکنی کشورهای اروپایی روبه‌رو هستیم و بانک‌های دنیا همکاری لازم را ندارند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مازندران در پایان گفت: کشور دچار یأس و ناامیدی است و شادی و نشاطی که باید در اقتصاد مقاومتی داشتیم که می‌توانست مشکلات کشور حل شود در اثر تصمیمات اشتباه خوشبینانه به هیچ ثمری نرسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :