سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی ابرکوه گفت: گردشگران و علاقمندان به موزه تاریخی مردم شناسی می توانند امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت از موزه تاریخی این شهرستان رایگان بازدید کنند.
کد خبر: ۲۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 18 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مجاهد کرباسی  به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: موزه تاریخی مردم شناسی ابرکوه دارای بیش از 800 قلم شی شناسنامه دار است که هر کدام سندی از تاریخ چندین هزارساله این شهرستان را نشان می دهد.

وی افزود : در موزه مردم شناسی بخشی از آن به صنایع دستی مردم این شهرستان اختصاص داده شده که شامل ظروف و اشیای ورشوسازی ، پارچه بافی ، گیوه دوزی ، صنایع رتختخواب دوزی ، قالی بافی ، نمدمالی ،گیوه دوزی می باشد که مربوط به دوران اواخر قاجاریه، پهلوی و دوران اسلامی است.
این مسئول ادامه داد: مسجد جامع ، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع) ، گنبد عالی ، یخچال ها ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی ، مقبره عزیز الدین نسفی و سرو چهار هزار و 500 ساله از جمله آثار تاریخی و طبیعی دیدنی ابرکوه است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قراردارد .
فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر و دارای بیش از 400 اثر تاریخی که 124 اثر آن به ثبت آثار ملی ایران رسیده است و به عنوان یکی از 14 شهر نمونه کشوری بشمار می رود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :