فرماندار مشگین شهر گفت: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه زمین‌گرمایی خاورمیانه امسال وارد مدار تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷ 23 May 2016

ابراهیم امامی در بازدید از پروژه نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: نیروگاه زمین‌گرمایی شهرستان مشگین شهر با ظرفیت تولید ۵۵ مگا وات برق در شهرستان در حال احداث بوده و ظرفیت عظیمی برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث نیروگاه و تولید برق آغاز شده و با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است، ادامه داد: تا پایان سال جاری عملیات اجرایی تکمیل شده و برق تولیدی نیروگاه وارد مدار می‌شود.

فرماندار مشگین شهر تولید برق با چنین ظرفیتی را امتیاز قابل‌توجهی برای شهرستان و استان دانست و افزود: در واقع دور کوه سبلان و در مشگین شهر ایجاد شهرک انرژی‌های نو مطرح است.

وی با تأکید به توسعه ظرفیت‌های نیروگاه و ایجاد شهرک گلخانه‌ای و سلامت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تولید ۱۵۰ لیتر آب با ۱۲۰ درجه در نیروگاه می‌توان زمینه ایجاد شهرک گلخانه‌ای و سلامت را فراهم ساخت.

امامی متذکر شد: در حال حاضر با چند سرمایه‌گذاری مبنی بر ایجاد این دو شهرک مذاکره شده است و امید می‌رود با قطعیت نتایج در آینده نزدیک ایجاد شهرک‌ها آغاز شود.

فرماندار مشگین شهر به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در احداث نیروگاه اشاره کرد و افزود: در حین احداث نیروگاه خط انتقال نیز اجرا می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :