جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به کشف بیش از ۴۰ تن مواد مخدر و دستگیری بیش از ۹۵۰۰ نفر در این زمینه طی سال گذشته، گفت: ۹۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد.
کد خبر: ۲۳۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 29 May 2016
جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به کشف بیش از ۴۰ تن مواد مخدر و دستگیری بیش از ۹۵۰۰ نفر در این زمینه طی سال گذشته، گفت: ۹۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

به گزارش مهر، سرهنگ احمد موئیوند ظهر یکشنبه در همایش آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ویژه جمع مبلغان ،مسئولان، هیئات مذهبی و مداحان و شعرای آئینی با اشاره به فاجعه جهانی تولید و مصرف مواد مخدر در سطح جهان از حرکت سوداگران مرگ از مواد مخدر سنتی به سمت مواد صنعتی خبر داد که قدرت تفکر جوان ایرانی را از او می‌گیرد.

وی گفت: همان‌طور که مواد مخدر قدمت بسیار زیادی دارد درمان آن‌هم زمان می‌برد و ما نباید خسته شویم چراکه خسته شدن به‌منزله نابودی جامعه ماست پس هر قدمی به‌منزله موفقیت و حرکت به سمت جلو است.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان از لزوم اجتماعی کردن بحث مقابله با مواد مخدر سخن گفت و تأکید کرد: باید بحث پیشگیری را در هر خانواده نهادینه کنیم تا لااقل هر فرد بتواند نهاد خانواده خود را از این مقوله نجات داده و درواقع یک جامعه نجات یابد.

وی ازجمله اقدامات بحث اجتماعی کردن را مطالعات جامع و گسترده در خصوص وسعت مواد مخدر در سطح استان و لزوم فعال کردن گروه‌های خودیار و اعتماد به آن‌ها دانست.

سرهنگ موئیوند ابراز خرسندی کرد: باوجود درمان اعتیاد حدود ۱۰ درصد معتادان در دنیا، در ایران این رقم حدود ۲۰ درصد است اما همچنان باید کارکنیم.

وی در ادامه گفت: برای افزایش تاب‌آوری و توانمندسازی افراد از طریق برنامه‌های منتخب به‌خصوص برای گروه در معرض خطر مانند فرزندان معتادان و دانش آموزان دچار ضعف‌های تحصیلی برنامه‌های معین و مشخص‌شده است.

وی همچنین مبارزه با موضوع رواج قلیان در سطح استان را ازجمله وظایف وزارت بهداشت و شهرداری‌ها دانست و گفت: در زمینه امنیتی در کنار این مسئولان خواهیم بود.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان بسترسازی در نهاد خانواده و محل کار و دانشگاه‌ها و مدارس و اصلاح محتوای فیلم‌های بدآموز صداوسیما که باارزش‌های خانواده مغایرت داشته و جوان را در بحث اعتیاد به یک سردرگمی دچار می‌کند، را ازجمله اقدامات ضروری برشمرد .

وی تأکید کرد: جذبه مصرف، فروش و اقتصاد مواد مخدر این‌قدر بالاست که اگر کسی وارد این بستر مهلک شود خروج او بسیار سخت است که باید از طریق بسترسازی مناسب به‌خصوص در نهاد خانواده، ایجاد شغل و اوقات فراغت برای جوانان، جلوی القا گری فریبانه این مقوله را بگیریم.

سرهنگ موئیوند با اشاره به لزوم توجه به این نکته که تولیدکنندگان مواد مخدر با رصد همه قوانین حاکم، همیشه سعی در تولید ماده‌ای دارند که تحت پوشش قوانین قرار نگیرد تأکید کرد: در امر اجتماعی کردن مواد مخدر ۷ نکته ضروری است که شناخت و آگاهی از عوارض و علائم مصرف مواد مخدر و انتقال آن به فرزندان، شناخت دنیای فرزند، ایجاد روابط سازنده و برقراری ارتباط دوستانه با فرزند، شناخت دغدغه‌های فرزندان، ایجاد سیستم پویای تشویق و تنبیه در خانواده، الگو بودن برای فرزند و ارتباط با دوستان فرزند خود این ۷ نکته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :