فرماندر شهرستان نهاوند با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای نهاوند شبکه آبرسانی مشکل فرسودگی دارد، گفت: امسال مشکل آب آشامیدنی ۱۵ روستای نهاوند حل می شود.
کد خبر: ۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 17 April 2015
فرماندر شهرستان نهاوند با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای نهاوند شبکه آبرسانی مشکل فرسودگی دارد، گفت: امسال مشکل آب آشامیدنی ۱۵ روستای نهاوند حل می شود.

به گزارش مهر، امامعلی عبدالملکی در جلسه حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای نهاوند در فرمانداری اظهار داشت: در بسیاری از روستاهای نهاوند مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی وجود دارد که با رفع  این مورد، مشکل آب آشامیدنی بسیاری از روستاهای نهاوند مرتفع می شود.

عبدالملکی از از تلاشهای صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی که برای رفع مشکل آب روستاهای شهرستان و با اعتبارات ناچیز انجام گرفته است تقدیر کرد و افزود: برای حل مشکلات روستاهایی که با کمبود آب شرب روبرو هستند باید تجهیز چاهها و مجتمع های آبرسانی در دستور کار آب و فاضلاب روستای قرار گیرد.

وی افزود: در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی احداث می شود که عملیات احداث پنج مجتمع در حال اجرا و طرح مطالعاتی سه مجتمع دیگر در حال انجام است.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: با بهره برداری از این هشت مجتمع آب رسانی، ۴۵ هزار جمعیت روستایی نهاوند در قالب ۶۶ روستا تحت پوشش شبکه آبفار روستایی قرار می گیرند.

وی گفت: با انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب نهاوند به اراضی بالا دست ۱۰۵ هکتار از اراضی دیم به باغ تبدیل می شود

امامعلی عبدالملکی در ادامه این جلسه اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال جوانان، پساب تصفیه خانه فاضلاب نهاوند به اراضی بالادست قشلاق دهفول انتقال میابد.

عبدالملکی گفت: برای انتقال پساب تصفیه خانه شهر نهاوند به اراضی بالا دست بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که در مرحله اول انتقال پساب تصفیه خانه نهاوند بیش از ۱۰۵ هکتار از اراضی دیم قشلاق دهفول تبدیل به باغ میشود و زمین ها به ۳۴ نفر از افراد بیکار تحصیلکرده واگذار می شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :