در نشست خبری تشریح برنامه های طرح ویژه نظارتی ماه رمضان مطرح شد؛
همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح های نظارتی اداره نظارت سازمان صنعت تشدید شد.
کد خبر: ۲۴۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 07 June 2016
به گزارش تابناک، رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی در نشست خبري ویژه تشریح برنامه های طرح ویژه نظارتی ماه رمضان، از تشدید طرح های نظارتی اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد.
 
علی باخرد با بیان اینکه دلایل هرگونه افزایش قیمتی باید در کمیسیون نظارت که بزرگترین مرجع صنفی در حوزه نرخ گذاری است، مطرح شده و مصوب شود، گفت: نرخ مصوب زولبیا و بامیه در مشهد تا این لحظه تغییری نداشته و بر این اساس، زولبیا و بامیه درجه ممتاز 8500، درجه یک 7500 و درجه دو 5500 برای هر کیلوگرم است.
 
 
وی در خصوص کارگاه ها و فروشگاههای غیر مجاز زولبیا و بامیه، گفت: سال گذشته بعضا دیده می‌شد که فروشگاههای معتبر در سطح شهر اقدام به توزیع زولبیا و بامیه غیرمجاز بدون رعایت حداقل های بهداشتی، کرده اند که با تذکر روبه رو شدند، امسال چنین مواردی با برخورد قهری مواجه خواهند شد.
 
رییس اداره نظارت سازمان صنعت، از مردم خواست برای بهتر اجرا شدن فرایند نظارت با این سازمان همکاری کرده و از خرید بدون فاکتور و یا خرید از فروشگاه هایی که درج قیمت نداشته و پروانه کسب را نصب نکرده اند ، خودداری کنند.
 
باخرد با اشاره به موضوع اظهار نظر در خصوص افزایش قیمتها، گفت: هر اتحادیه ای که بخواهد با اظهارنظر غیر کارشناسی خود تکانه قیمت ایجاد کرده و منجر به افزایش قیمتها شود، خود زمینه تخلف را فراهم می کند.
 
وی با اعلام اینکه تلفن 124 و سامانه 30008124 آماده دریافت شکایات مردمی است، افزود: در ماه رمضان، تمهیداتی اندیشیده شد که شکایات مردمی ظرف 48 ساعت از طریق سامانه پیامک رسیدگی شده و پاسخ مناسب از همین سامانه ارسال شود.
رییس اداره نظارت سازمان صنعت، در خصوص شکایاتی که نیاز به مراجعه حضوری دارد، گفت:  پایگاههای ثابت اصناف در ابتدای خیابان امام رضا، اول خیابان طبرسی، مجتمع سپاد مقابل بازار خیام و پایگاه اتاق اصناف در خیابان بلوار سازمان آب جهت دریافت و رسیدگی به شکایات حضوری مردم پیش بینی شده است.
 
علی باخرد با اشاره به تخلفات ثبت شده در دوماهه اول سال 95 گفت: 9درصد بازرسی ها منجر به شناسایی تخلف شده و بر این اساس، آمار تعداد بازرسیها در شهر مشهد 60960 مورد و تعداد تخلفات کشف شده 5204 عدد بوده است.
 
باخرد با بیان نرخ حلیم ویژه ماه رمضان اظهار کرد: این کالا درجه یک با گوشت گوساله 6300 تومان، درجه 2 5950 تومان و درجه 3 4450 برای هر کیلو، اعلام شده است.
 
وی افزود: نرخ شله درجه یک نیز 8000 و درجه دو 5500 تومان برای هر کیلو می باشد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :