امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه گاهی سلیقه های افراد و گروه ها با هم متفاوت است گفت: باید در تحلیل ها منصف بود و نقد درستی انجام داد و نباید در تحلیل ها و گفته های خود بی انصاف بود.
کد خبر: ۲۴۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 09 June 2016
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری این استان بر تقوای فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: تقوای مالی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و سایر را باید مد نظر داشته باشیم.
وی در خصوص تقوای فرهنگی گفت: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ و ارزش های دینی را در جامعه گسترش دهیم و جلوی فرهنگ مبتذل را بگیریم که مهم ترین تقوا ، تقوای ستیز است یعنی مقابل بدی ها قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه باید یک ماه در کلاس رمضان حضور یابیم و پیام های آن را درک کنیم افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است که راه را برای ما آماده می کند.
وی همچنین تاکید کرد: در حوزه اجتماعی نیز باید درس و پیام رمضان اصلاح کردن باشد و مفاسد اجتماعی را تبدیل به مصالح اجتماعی کنیم.
وی به بیانات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی و جهادی تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان باید اقتصاد مقاومتی را درس بگیریم و روحیه جهادی را نیز تقویت کنیم و علیه شکم پرستی، شهوت و سایر مبارزه کنیم.
امام جمعه بجنورد گفت: اقتصاد یک رمز است همه مدیران باید در این راستا اقدام و عمل داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت از کشاورزان و دامداران تاکید کرد و گفت: برخی از کشاورزان به علت مشکلات مختلف و حوادث هم اکنون بدهکار بانک ها هستند.
وی افزود: این اقشار به علت های مختلف توانایی به موقع پرداخت اقساط را ندارند که باید به آنان فرصت داده شود.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در آموزه های دینی و قرآن به فلسفه و حکمت روزه گرفتن مطالب زیادی آمده است گفت: تقوا یکی از فلسفه های روزه است که در جامعه دینی نیز لازم است.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی نیز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش خسارت ها بیمه را بیشتر ترویج دهند و اطلاع رسانی داشته باشند.
محمود دلپسند با توجه به زلزله شب گذشته و همچنین حوادث از جمله سیل و سایر موارد باید برای جلوگیری از خسارت ها بیمه را بیشتر در استان تبلیغ و ترویج کنیم.
وی افزود: سیل، توفان، تگرگ و سایر حوادث خسارت های زیادی به محصولات کشاورزی و زیر ساخت های استان خواهند زد که باید اهمیت و نقش بیمه بیشتر پرداخته و این مهم نهادینه شود.
وی افزود: حتی دستگاه های اجرایی نیز باید اموال خود را بیمه کنند تا در زمان خسارت دچار مشکل نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت مخابرات این استان از دستگاه های اجرایی و بخصوص انتظامی طلب دارد که تاکنون وصول نشده است.
وی خواستار پرداخت به موقع طلب ها شد و افزود: این شرکت نیز برای زیر ساخت ها و انجام طرح ها با مشکل مواجه خواهد شد باید طلب ها پرداخت شود.
در این نشست محمود ثمینی مشاور و مدیر کل امنیتی استانداری خراسان شمالی، دکتر رعنایی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی و علی اصغر یحیی آبادی سرپرست فرمانداری اسفراین معرفی شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :