کد خبر: ۲۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 15 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد»رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی بر اساس ساختار نظام آموزشي 6-3-3، از اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم برای اولین بار در استان خبر داد.

"رضا کرمی‌نژاد" هدایت دانش‌آموزان براساس عملکرد دوره تحصیلی را از جمله ویژگی‌های هدایت تحصیلی در پایه نهم دانست و بیان کرد: امسال بیش از 14 هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان یزد تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می‌گیرند.

وي تصریح کرد: به منظور انجام دقیق هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از آغاز سال تحصیلی، کارگروه هدایت تحصیلی در اداره کل و ادارات شهرستان و مناطق استان یزد راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش استان برگزاری جلسات هم‌اندیشی، کارگاه ها و همایش‌های مختلف به منظور توجیه مشاوران، مدیران و معاونین مدارس را از جمله اقدامات انجام شده در این اداره ذكر و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی، تمام تلاش‌ها انجام می‌شود تا هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کرمی‌نژاد آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان به منظور عدم مشورت با افراد غیر مسئول در مورد نحوه و تعیین رشته تحصیلی را از جمله موارد حائز اهمیت در هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و در پايان متذكر شد: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد آمادگی هدایت دانش آموزان پایه نهم بر اساس علاقه، استعداد، نیازهای جامعه، امکانات و محددویت‌های محیطی را به سمت انتخاب متناسب‌ترین رشته‌ي تحصیلی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :