کد خبر: ۲۴۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد»رئیس بهزیستی بافق گفت: جمعیت کشور ما رو به سالمندی پیش می‌رود و باید در طرح توانمند سازی زنان سالمند، این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
محسن خوشگذران با بیان اینکه جمعیت کشور در سال‌های آینده میانسالی و سالمندی خواهد بود افزود: بنابراین باید برنامه ‌ریزی‌های جامع و پیشگیرانه از هم ‌اکنون در این امر مهم صورت گیرد.
رئیس بهزیستی بافق با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان سالمند و زنان سرپرست خانوار در قالب‌های مختلفی در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: توانمندسازی این زنان در قالب مهارت‌های شغلی است که در این زمینه آموزش‌های شغلی و مهارت‌های فردی و اجتماعی همراه با انگیزه زندگی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی ارائه می‌شود.
خوشگذران از آغاز طرح توانمندسازی زنان سالمندان در شهرستان بافق خبر داد و گفت: بیش از 180 زن سالمند بافقی شناسایی شده و در این طرح شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد خودباوری،بهبود کیفیت زندگی و پرکردن اوقات فراغت زنان سالمند بافقی در شش ماهه اول سال جاری در سطح شهرستان بافق اجرا می شود.
خوشگذران افزود: تکریم جایگاه سالمندان، ارتقاء کیفیت جسمی و سلامت روانی و اجتماعی و معنوی بانوان سالمند از دیگر اهداف این طرح است.
به گفته وی با اجرای این طرح باید فضای اجتماعی و آموزشی به گونه ای فراهم شود تا با کمک خانواده ها عوارض سالمندی را کاهش دهیم و امید به زندگی را به زنان سالمند هدیه کنیم.
این مسوول یادآور شد: از جمعیت چهل و شش هزار نفری شهرستان بافق افزون بر دوهزار و 300 نفر سالمند زن هستند.
رئیس بهزیستی بافق با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در 10 استان کشور شامل همدان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، گیلان و .... اجرا می شود، گفت: در راستای اجرای این طرح باید 45 هزار زن سالمند و خانواده آنان در کشور شناسایی و تحت پوشش آموزش و برنامه های این طرح قرار گیرند.
وی همچنین بر مناسب سازی فضای شهری و روستایی برای معلولان تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف مدیران شهری و دهیاران روستاها فراهم سازی شرایط لازم برای رفع نیاز‏های گروه‏های خاص در جامعه است.
خوشگذران اضافه کرد: زنان، کودکان، سالمندان و معلولین از جمله گروه‏های خاص در جامعه هستند که حق حیات دارند و همواره باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرند.
به گزارش ایرنا،هم اکنون بیش از 800 نفر با معلولیت های مختلف زیر پوشش بهزیستی بافق هستند و از خدمات فرهنگی ، مشاوره ای ، درمانی و حمایت های مالی این نهاد بهره مندند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :