مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تاكيد كرد: برنامه‎‎ریزی صحیح در راستای حفظ میراث فرهنگی و اشاعه فرهنگ گردشگری و ترویج صنایع دستی می‎‎تواند به طور مستقیم در بخش صنعت ایجاد اشتغال كند.
کد خبر: ۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 19 April 2015

به گزارش تابناک يزد، "محمدمهدي شرافت" در همایش ضرورت‌‌های حفاظت و احیای بناها و بافت‌‌های تاریخی كه با نگاه موردی به شهر تاریخی یزد در محله تاريخي فهادان يزد برگزار شد، خاطرنشان كرد: در 15 سال گذشته بالغ بر 3.6 میلیارد تومان اعتبار توسط میراث فرهنگی در مجموعه بافت تاریخی هزینه شده است.

وي در مورد اهميت حفظو احياي بافت تاريخي يزد، اظهار كرد: باتوجه به حجم بالای بافت تاریخی یزد، رسانه‏‏های مختلف در آگاهی و بالا بردن سطح دانش مردم نقش بسزایی را ایفا می‎‎کنند.

شرافت افزود: همچنین پاسخ‎‎گویی به سئوالات مردم توسط مسئولان این امر، از دیدگاه‏‏های مختلف نیز می‏‏تواند مشکلات زیادی را رفع کند.

این مقام مسئول همچنين تصریح کرد: با انجام برنامه‎‎ریزی صحیح در راستای حفظ میراث فرهنگی و اشاعه فرهنگ گردشگری و ترویج صنایع دستی می‎‎توان به طور مستقیم در بخش صنعت ایجاد اشتغال كرد.

وی خواستار ارائه راهکار و شناساندن میراث فرهنگی و بافت تاریخی توسط مسئولان کلیه دستگاه‏‏های اجرایی شد و گفت: باید همکاری تنگاتنگي بین دستگاه‎‎ها به ویژه میراث فرهنگی و شهرداری ایجاد شود و شورای هماهنگی بافت قدیم با همکاری صادقانه همانند گذشته جایگاه یزد را روز به روز ارتقا دهد.

شرافت در بخش پاياني سخنانش نيز عنوان کرد: نکته برتری يزد در اين مقوله را پرورش جوانان بسیار خوبي در دانشگاه‎‎ها دانست كه معماری را نه به عنوان یک شغل و منبع درآمد نگاه نمی‎‎کنند، بلکه با عشق به این رشته روی می‎‎آورند.

مدير كل ميراث فرهنگي يزد اكيد كرد: می‎‎توان با به کارگیری اين ظرفيت‎‎ها، از پیشنهادات و همکاری‏‏های بی‏‏دریغ آنها جهت بهبود شرایط بافت و پیشرفت یزد بهره برد و اين افتخار به یادگار مانده را با کیفیت مناسب‎‎تری به مدیران بعدی اعطا کرد.


ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :