کد خبر: ۲۴۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: ایران خدمات مفیدی را به پناهندگان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، قاسم جهانبخش پیش از ظهر امروز در بازدید نمایندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد از طرح‌های مشترک اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان البرز گفت: ایران در ارائه خدمات به پناهندگان از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است و خدمات مفیدی را به این قشر ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه توقع از نهاد بین‌المللی چون کمیساریای عالی امور پناهندگان بالا است،‌ تأکید کرد: ایران به عنوان تنها کشور پناهنده‌پذیری بود که بیشترین جمعیت پناهنده‌ها را داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایران 4 میلیون پناهنده را در خود جای داده است، افزود: بیشترین پناهندگان افغان و عراقی هستند.

جهانبخش با اشاره به مهاجرت برخی از پناهندگان به کشورهای ترکیه و کشورهای اروپایی، گفت: این کشورها یا پناهندگان را نپذیرفتند و بازگرداندند و یا آنان را با یک شرایط سخت همراه کردند.این در حالی است که ایران میزبان این جمعیت در 40 سال گذشته بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز با اشاره به تبعات منفی حضور پناهندگان در ایران اظهار داشت: انتقال بیماری‌ها و ... از مهمترین مسائلی است که می‌تواند ناشی از تبعات منفی حضور این پناهندگان به کشور محسوب شود.

وی بیان داشت: انتقال بیماری‌ها از پرهزینه‌ترین مواردی است که به کشور تحمیل می‌شود که متأسفانه خدمات کم و ناچیز جامعه جهانی و به ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نمی‌تواند تأثیری در کاهش این هزینه‌ها داشته باشد.

استان البرز 60 هزار پناهنده را در خود جای داده است

جهانبخش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز 60 هزار پناهنده مجاز را در خود جای داده است، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود، ‌60 هزار پناهنده غیرمجاز نیز در این استان ساکن باشند.

وی ارائه خدمات بهداشتی و اجتماعی و ... را به این افراد مهم خواند و گفت: جامعه جهانی باید در پرداخت بیشتر هزینه‌ها احساس مسؤولیت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی