کد خبر: ۲۵۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 03 July 2016


مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بدون داشتن باشگاه‌های توانمند، نمی‌توان انتظار داشت که تیم ملی خوب و قوی داشته باشیم.

علی باغمیشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پایه اصلی تیم‌های ملی ورزشی را بازیکنانی می‌سازند که در تیم‌های باشگاهی توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

وی افزود: به عنوان نمونه اگر باشگاه‌های والیبال ایران عملکرد خوبی نداشته و در جهان و آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن نداشتند، هرگز تیم ملی والیبال کشورمان به موفقیت‌های چند سال اخیر دست نمی‌یافت.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: بازیکنان رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال در طول یک سال فقط مدت کوتاهی و آنهم پیش از حضور در رقابت‌های ملی در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار می‌گیرند و باقی زمان خود را در خدمت باشگاه‌ها هستند.

باغمیشه گفت: حال تصور کنید که اگر یک بازیکن فوتبال طی یک سال در هیچ مسابقه‌ای حضور نمی‌یافت و تنها باید چند بازی ملی را برگزار کند، آیا از آمادگی لازم برخوردار بود.

وی تاکید کرد: بنابراین برای داشتن یک تیم ملی خوب و قوی که بتواند از اعتبار فوتبال ایران در آسیا و حتی جهان دفاع کند، ابتدا باید باشگاه‌های ایرانی را تقویت کنیم و با تضعیف باشگاه‌ها هیچ دستاوردی نخواهیم داشت.

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز با اشاره به اختلافات کادر فنی تیم ملی و مربیان باشگاهی گفت: هر کسی دوست دارد که بازیکنان مورد نیاز خود را به طور کامل در اختیار داشته و با برگزاری اردوهای آماده‌سازی، در مسابقات با قدرت ورود کند.

باغمیشه افزود: بنابراین نمی‌توان از مربیان باشگاه‌ها و کادر فنی تیم ملی خواست که شما بدون برنامه‌ریزی و بدون برگزاری اردو‌های آماده‌سازی، تیمی را جمع کرده و راهی مسابقات مهم و حساس کنید.

وی بیان داشت: در این جاست که نقش مدیران فدراسیون فوتبال، مدیریت ورزشی کشور و مدیران باشگاه‌ها احساس می‌شود و باید تعامل و همکاری لازم را میان مدیران ارشد شاهد باشیم تا تداخلی در برنامه‌های باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد نشود.

این پیشکسوت فوتبال گفت: این کار را سال‌هاست کشورهای پیشرفته انجام می‌دهند و بازیکنان هم در اختیار تیم ملی قرار دارند و هم بازی‌های باشگاهی خود را به طور مرتب انجام می‌دهند و هیچ مشکلی هم میان باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی