کد خبر: ۲۵۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲ 05 July 2016
به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، این انتخابات باحضور ۵۶نفر از شاعران و نویسندگان در محل مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رییس اداره ارشاد زاهدان در حاشیه این انتخابات اظهار کرد: نزدیک به ۶سال است که آنچنان که باید انجمن شاعران و نویسندگان زاهدان فعالیت نمی کند و وقت آن رسیده که این انجمن سامان بگیرد.

نجفی با اشاره بر انتخابات گذشته در انجمن های مختلف تصریح کرد: چندین انتخابات تاکنون در فواصل زمانی مختلف انجام شده که متاسفانه کسانی در آن حضور پیدا می کرده اند که اصلا شاعر نبوده اند.

وی با اشاره به موارد بالا و برای رفع این مشکل عنوان کرد: برای برگزاری این انتخابات هیاتی منتخب از پیشکسوتان شاعر، وظیفه شناسایی معرفی و تایید افراد را برعهده داشته اند .

وی در خصوص اینکه انتخاب هیات امنا و رییس انجمن شاعران با محدودیت هایی روبه رو است خاطر نشان کرد: فعالیت کسانی که کار دولتی دارند به عنوان رییس در این انجمن با مشکلات قانونی روبروست .

وی با بیان اینکه  در این انتخابات هفت نفر به عنوان هیات امنا انتخاب خواهند شد افزود: ۵نفر اول که در انتخابات بیشترین رای را می آورند به عنوان اعضای اصلی و ۲نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند .

وی ادامه داد: ۲نفر دیگر نیز به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل در این مجموعه معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم افرادی که انتخاب می شوند بتوانند از حقوق اعضا حمایت کنند.

گفتنی است نتایج انتخابات اعضای هیئت امنای انجمن شعر و ادب زاهدان از بین ۱۵ کاندید هیئت امنا و ۴ کاندید بازرس به ترتیب بدین شرح است:

۱_داود صیاد ۳۵ رای

۲_ دکتر محمدرضا بهاری ۳۰ رای

۳_عباسعلی صباغ زاده ۳۰ رای

۴_ محمد میر ۳۰ رای

۵_ علیرضا رضایی ۲۸ رای

۶_ هادی هزاره مقدم ۲۵ رای

۷_ محبعلی عزیزی ۲۳ رای

همچنین محمدرضا فرقانی و دکتر آمنه تاک نیز به عنوان بازرس انجمن شعر زاهدان ا7نتخاب شدند.

شایان ذکر است طبق گفته های رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زاهدان مطابق قانون عدم مداخله کارکنان دولت در امور مالی انجمن های خصوصی و چالشهای پیش رو برای انعقاد تفاهم نامه دوطرفه فعالیت فرهنگی و هنری با کارمندان،معرفی رییس انجمن از میان اعضای منتخب هیات امنا منوط به تصمیم و رای گیری ایشان با مد نظر قرار دادن این نکته خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :