گردهمایی حامیان مدافعان حرم با حضور 300 نفر از حامیان دانشگاه تبریز به همت بسیج کارکنان در مسجد این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 05 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این گردهمایی گفت: ماه رمضان با تمام فیوضات معنوی خود را به اتمام است و خوشا به حال انسان هایی که توانسته اند با تمرینات روحی، تزکیه نفس و همدردی با نیازمندان، از برکات بی پایان و بی حساب این ماه بهره مند شدند.

رییس دانشگاه تبریز همچنین در ادامه با اشاره به ادبیات غنی فارسی و سخنان ائمه، خودسازی را در دوران جوانی بسیار آسان و مهم توصیف کرد و گفت: هوای نفسانی همچون گرگی است که همواره انسان ها را به سمت پرتگاه ها و خطاها می کشاند و تنهاترین راه مبارزه، مهار نفس از طریف انس گرفتن با معنویات است.

وی همدردی با رنج دیدگان جامعه و به کمک آنها شتافتن را از دیگر برکات رمضان دانست و گفت: همدردی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، پس وقتی در آنسوی دنیا انسان هایی هستند که در مقابل ظالم و ستمگر ایستاده اند، باید از آنها به هر نحو ممکن حمایت کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۱ عاشورا نیز در این همایش گفت: نبرد حق و باطل از اول دنیا همواره بوده و با نگاهی گذرا، حقانیت جبهه مقاومت در درگیری های منطقه و حرکت آن در مسیر الهی مشخص است.

سردار عباسقلی زاده افزود: دشمن بسیار قوی است و هوشمندانه عمل می کند؛ این دشمن قصد تسلط بر همه دنیا را دارد و با بهانه هایی همچون حقوق بشر، ضد تروریسم و ... در پی عملی نمودن اهداف خود است؛ اما در مقابل کشتار مردم سوریه و کودکان و زنان بی دفاع دم بر نمی آورد.

وی در خصوص مقامت اسلامی متذکر شد: این جنگ با توجه به شهدایش نبرد بین حق و باطل و کفر و ایمان است نه شیعه و سنی ،اگر به سوریه نگاه کنیم، می بینیم که تمام آن کشور ویران شده است و از امکانات رفاهی و معیشتی از قبیل بهداشت، اب و برق و ... خبری نیست، پس این حقوق بشری که مدعیان دروغین دم می زنند، کجاست و چرا هیچ کاری نمی کند.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه، دکتر یونس برزگر نیز در این مراسم گفت: از دو سال پیش که زمزمه های حمایت و جمع آوری کمک های مالی برای جبهه مقاومت مطرح بود، با ریاست دانشگاه تبریز و هیات رییسه این مهم اتفاق افتاد و امروز حدود 200 نفر از همکاران به صورت ماهیانه در این امر سهیم هستند؛ همکاران نیز می توانند به دو روش ارسال پیام کوتاه به شماره موبایل 09144044062 (حاوی کد ملی و مبلغ مورد نظر و یا تماس با شماره تلفن های 33393474و 33393469 برای کسر مبلغ مورد نظر به صورت ماهانه، در این امر خیر و انسان دوستانه سهیم باشند.

اضافه می نماید: این مراسم با صرف افطاری خاتمه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :