رئیس‌ کل دادگستری استان گلستان: علما در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به یاری دستگاه قضایی بیایند.
کد خبر: ۲۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 09 July 2016
 رئیس‌ کل دادگستری استان گلستان گفت: علما در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به یاری دستگاه قضایی بیایند.
هادی هاشمیان اظهار کرد: دستگاه قضایی آماده‌‌ی هرگونه همکاری با ارگان‌های مختلف در زمینهٔ پیشگیری از وقوع جرم است.
وی افزود: نقش علما به دلیل ارتباطاتی که با اقشار مختلف جامعه دارند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، تأثیرگذار است.
رئیس‌ کل دادگستری استان گلستان با اشاره به این‌که بیش‌ترین ورودی‌ها به محاکم استان را مطالبه‌ی طلب و سرقت تشکیل می‌دهد گفت: ثبت این پرونده‌ها در محاکم، حاکی از کم‌رنگ شدن اخلاق در جامعه است و همین امر هم نقش روحانیان در امر پیشگیری از وقوع جرم را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند.
هاشمیان افزود: روحانیان با شیوه‌ی خلاقانه و تأثیرگذار در سخنرانی‌های خود می‌توانند مفاهیم و پیام‌های پیشگیری را به‌خوبی به جامعه، منتقل کنند.
وی با اشاره به آرامش و امنیت موجود در استان گلستان گفت: این امنیت مرهون وحدت و هم‌دلی است و برای شکرگذاری این نعمت باید برای کاهش آسیب‌ها تلاش کنیم.
هاشمیان به کاهش ۲۴ درصدی ورودی به محاکم استان در بهار امسال اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و علما و شخصیت‌های تأثیرگذار استان علت این کاهش است.
وی افزود: خلوت‌شدنِ محاکم استان در بهار امسال، فرصتی برای قضات ما فراهم کرد تا بتوانند پنج هزار و ۵۰۰ پرونده‌ای را که از سال‌های قبل در محاکم مانده بود، رسیدگی و مختومه کنند.
هاشمیان ابراز امیدواری کرد: حضور پررنگ‌تر علمای شیعه و سنی در کنار دستگاه قضایی استان، علاوه بر کاهش آسیب‌ها و جرائم، از ورودی پرونده به محاکم استان نیز بکاهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :