مسئول یکی از کمپ های بازپروری ایلام صدا وسیمارا بهترین اطلاع رسان برای بهبود افراد معتاد عنوان کرد.
کد خبر: ۲۵۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 11 July 2016

مسئول یکی از کمپ های بازپروری ایلام صدا وسیمارا بهترین اطلاع رسان برای بهبود افراد معتاد عنوان کرد.

به گزارش تابناک ایلام
؛حسین رازی اظهار کرد: هرچه خانواد ه ها بیشتر در خصوص این معضل اطلاع داشته باشند از میزان بروز و شیوع این آفات در بین جوانان و نوجوانان جلوگیری می شود و اهمیت افزایش آگاه سازی خانواده ها در خصوص اعتیاد میزان شیوع و آلودگی افراد به ویژه جوانان به مواد مخدر را کاهش می دهد.

وی افزود: از عمده ترین مشکلات و کاستی هایی که در راستای مقابله با اعتیاد با آن مواجه هستیم نداشتن آگاهی کافی جهت برخورد با این آسیب و شخص معتاد است و دستگاه های اجرایی متولی و فرهنگی جامعه برای افزایش آگاه سازی مردم در خصوص اعتیاد باید برنامه ها و سازوکارهای مختلفی را تدوین و در جامعه اجرا کنند.

مسئول کمپ بازپروری طلوع آزادی یادآور شد: یک فرد معتاد بیمار است و انگیزه او از ابتلا به اعتیاد مهم ترین ریشه بیماری اوست و نباید تمام قصور را به عنوان انتهای رفتار خوب و شخصیت فردی یک معتاد خلاصه کرد چرا که جامعه و افراد به نوعی مکمل همدیگر هستند.

رازی در باره همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی با کمپ های بازپروری تاکید کرد: در این رابطه شورای تامین استان، بهزیستی، استانداری و منابع طبیعی با در نظر گرفتن و ساخت یک مکان ثابت برای این افراد می توانند هزینه درمان و مشکل دغدغه تامین منابع مالی مالی ترک اعتیاد در این افراد را کاهش دهند.

وی اعلام کرد: در این مرکز 18 بیمار دوران بهبودی خود را در یک دوره 21 روزه سپری می کنند و عده ای از آنها نیز با رضایت خود دوره های بیشتری را در این مرکز به صورت شبانه روزی می گذرانند شهریه هر دوره سه میلیون و 500 هزار ریال است که قرار است به چهار میلیون و 500 هزار ریال افزایش یابد وی خاطر نشان کرد:در شرایطی نیز بیمار قادر به پرداخت شهریه خود نیست و مرکز بدون دریافت هزینه ای آنها را پذیرش می کند.

وی گفت: در حال حاضر این مرکز دارای هفت پرسنل، یک پزشک و 18 بیمار 20 تا 32 ساله است که اکثر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که پزشک در هفته 2 بار با مراجعه به کمپ روند بهبودی بیماران را کنترل و نظارت می کند و بازرسین نیز از طرف بهزیستی شورای هماهنگی و فرمانداری در ماه 2 بار از این مرکز بازدید به عمل می آورند.

رازی حمایت همه جانبه مسئولین را از این مراکز خواستار شد و تاکید کرد: بیکاری اساس اعتیاد است دولت و دستگاه های مربوطه باید شرایط کار را برای این افراد تسهیل کند امکانات این مراکز را افزایش دهند و با انجام آزمایشات قبل از درمان (که برای این افراد پر هزینه است) و ارجاعشان به کمپ آنها را در بهبود یافتن یاری بخشند.

مسئول این مرکز بازپروری گفت: صدا وسیما و دیگر رسانه ها بهترین اطلاع رسان برای بهبود این افراد هستند که می توانند با دعوت از خیرین و افراد متمول آنها را برای کمک به معتادان و تامین هزینه ترک اعتیاد این اقشار ترغیب کنند تا این خیرین بخش ناچیزی از سرمایه شان را در این راه خیر صرف کنند و با کمک به معتادان زندگی این افراد را نجات دهند.

رازی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی این مرکز بازپروری گفت: دولت این مراکز و افراد شاغل در آن رابیمه نمی کند و هم اکنون هفت نفر در کمپ طلوع آزادی مشغول به کار هستند که به علت عدم پوشش بیمه ای امنیت شغلی ندارند که همین نداشتن بیمه این افراد را به تدریج از ادامه فعالیت در این مراکز دلسرد می کند.

وی در خصوص آموزش های مهارتی ارائه شده به معتادان نیز اظهار کرد: در این مرکز تنها نجاری به مددجویان آموزش داده می شود که ارائه یک کلاس آموزشی کافی نیست و دولت باید با فراهم کردن امکانات آموزشی بیشتر و دادن تسهیلات به این اقشار آینده شغلی آنها را تضمین کند چرا که ااین افراد بعد از رهایی از دام اعتیاد درصورت شاغل بودن کمتر به سمت اعتیاد باز می گردند.

وی تاکید کرد: این مراکز جایگاه خود را در این استان یافته اند معتادان می توانند با اعتماد به این مراکز مراجعه کنند و ما نیز تمام تلاش خود را برای بهبود و یاری رساندن آنها انجام می دهیم و مسئولان نیز با در نظر گرفتن یک مکان مشخص و ثابت برای کمپ ها آنها را از معضل نقل و مکان های همه ساله برهانند چرا که جابجایی های مداوم بسیار پرهزینه و سخت است.

مسئول کمپ طلوع آزادی اظهار کرد:همچنین مسئولان و بانک ها در اعطای تسهیلات به این کمپ ها کوتاهی نکنند تا این مراکز بدون دغدغه جا و کمبود امکانات و مشکلات مالی در بهبود جامعه معتادان تلاش کنند.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :