رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از برگزاری همایش تخصصی «معبد لائودیسه» با هدف شناخت و معرفی بیشتر این معبد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 12 July 2016
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از برگزاری همایش تخصصی «معبد لائودیسه» با هدف شناخت و معرفی بیشتر این معبد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن جانجان، با بیان اینکه این همایش تلاش واقعی برای شناساندن اهمیت «معبد لا ادیسه» است، افزود: این همایش امروز با حضور بسیاری از کارشناسان متخصص و باستان‌شناسان که در زمینه آثار تاریخی تخصص دارند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشف این معبد به عنوان یک زیرساخت گردشگری در نهاوند است، عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد ما گردشگردی بوده و کشف این معبد بسیار مهم است بنابراین می‌تواند به عنوان یک زیرساخت و برند گردشگری نه تنها در شهرستان، بلکه در کشور مطرح شود.

جانجان اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه کاوش این منطقه از ضروریات است، مردم در بلاتکلیفی به سر می‌برند چرا که خانه‌های مستحکمی نداشته و مجوز ساخت و ساز ندارند بنابراین باید تکلیف مردم این منطقه را مشخص کنیم.

بازدید بیش از 50 هزار نفر از مراکز گردشگری نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در ادامه گفت: تعطیلات عید سعید فطر امسال، 50 هزار نفر از مسافران و میهمانان از مراکز گردشگری و تفریحی نهاوند بازدید کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر این بازدیدها مربوط به سراب گاماسیاب و گیان بوده است، افزود: این گردشگران بیشتر از سراب‌های گاماسیاب، گیان، فارسبان، ملوسان و حمام حاج‌آقا تراب بازدید کرده‌اند که پربازدیدترین این مناطق با 40 هزار بازدیدکننده مربوط به سراب‌های گاماسیاب و گیان است.

وی افزود: در این مدت 7500 نفر از مسافران در مدارس، مراکز اقامتی، مهمانسراهای ادارات و چادرهایی که از طرف شهرداری و هلال احمر در پارک‌های شهرستان برپا شده بودند، اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند دارای قابلیت‌های خوب گردشگری به ویژه در فصل تابستان است که برای رونق هر چه بیشتر آن نیاز به زیرساخت‌های لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :