کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد با اشاره بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در راستای توسعه بیش از پیش فرهنگی استان، نقش توسعه فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را قابل توجه خواند.
کد خبر: ۲۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶ 19 July 2016
"وحید حسنی" تعامل با ارگان‌های همسو را جمله ضرورت‌های اجرایی حوزه هنری به ویژه در حوزه آفرینش‌های ادبی دانست و افزود: تربیت نیروهای جوان به عنوان حلقه اتصال نویسندگان نسل‌های مختلف، تولید نمونه آثار الگویی، تبیین مفاهیم و گفتمان تمدن اسلامی از طریق هنر، ترویج و توزیع آثار با هدف دیده شدن و تعامل با حوزه‌های ادبی و هنری مختلف، رسالت های اصلی حوزه هنری در قالب واحد آفرینش‌های ادبی است.

وی انجام پژوهش‌های زیرساختی در حوزه ادبی و هنری را از جمله اقدامات شاخص این حوزه طی چند سال اخیر ذکر و عنوان کرد: ترسیم نقشه راه به منظور تعیین موقعیت فعلی و برنامه‌ریزی برای رسیدن هرچه بهتر و سریع‌تر به اهداف کلان ادبی، نتیجه حمایت از پژوهش‌های فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه هنری یزد است.

این مقام مسئول در مورد برنامه‌های انجام شده در راستای تولید آثار فاخر هنری و ادبی نیز تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه طلاب با هدف آموزش ادبیات داستانی به جامعه طلاب و همچنین ادغام مفاهیم دینی با ادبیات داستانی رایج، یکی از اقدامات انجام شده و در حال اجرای واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد است.

وی برگزاری جلسات هفتگی داستان خوانی عمومی با هدف آشنایی اقشار مختلف جامعه با مجموعه داستان‌های آموزنده را از دیگر اقدامات در دستور کار حوزه آفرینش‌های ادبی یزد عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی و نقد شعر با حضور علاقمندان و فعالان هنری یکی از خلأهای جدی در این حوزه محسوب می‌شود.

حسنی با اشاره به ظرفیت های هنری و علمی استان یزد در حوزه تولید اشعار طنز نیز اظهار کرد: به منظور حمایت و شناسایی نیروهای توانمند در حوزه تولید آثار هنری طنز، دفتر طنز نیز در استان یزد راه‌اندازی شده است.

کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد در بخش دیگری از سخنان خود تدوین و اجرای جشنواره‌های فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات در دستور کار حوزه هنری در استان یزد دانست و اعلام کرد: امسال تلاش خواهیم کرد که جشنواره‌ای با عنوان "حریم" را با موضوع مدافعان حرم و مباحث روز جهان اسلام در استان برگزار کنیم.

این مقام مسئول افزود: استخراج نمایشنامه‌های ادبی از آثار مهدی آذریزدی و تهیه 14 عنوان کتاب به نام"داستان‌های روبرو" با موضوع زندگی اهل بیت را  هم از برنامه‌های در دستور کار حوزه آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی در عرصه‌های مختلف، گفت: مسئولان، فرهنگیان و نخبگان اجتماعی باید سعی کنند با بهره گرفتن از آثار هنری، اذهان جامعه را تحت تأثیر آموزه‌های مثبت هنر و آثار ادبی فاخر قرار دهند.

حسنی با اشاره به نقش توسعه فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب درمانی از دیگر اقدامات موثر در حوزه آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد است.

وی در پایان مطالبه‌گری جوانان در حوزه فرهنگی را نیاز اساسی این حوزه دانست و بیان کرد: حوزه هنری یزد به ویژه واحد آفرینش‌های ادبی استان، آماده هرگونه تبادل نظر و حمایت در راستای تولید آثار ادبی و هنری فاخر است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :