مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: به منظور تهیه مسکن و ایجاد سرپناه برای مددجویان و معلولان سرپرست خانوار تاکنون بیش از یک هزار مسکن به معلولان بهزیستی تحویل داده شده و حدود 2 هزار مسکن مددجویی نیز در حال ساخت است.
کد خبر: ۲۶۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به منظور تهیه مسکن و ایجاد سرپناه برای مددجویان و معلولان سرپرست خانوار که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان بهزیستی بوده، تاکنون بیش از یک هزار مسکن به معلولان بهزیستی تحویل داده شده و حدود 2 هزار مسکن مددجویی نیز در حال ساخت است.

وی همچنین از اجرای طرح تأمین مسکن رایگان خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن خبر داد و عنوان کرد: 262 خانواده دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن شهری و روستایی شناسایی شدند که مسکن مربوط به این مددجویان تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری بوده و تحویل خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد و 240 میلیون ریال مختص خانواده‌های دارای حداقل دو معلول عضو شهری و روستایی شده است.

افشارمقدم تصریح کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ چندجانبه با سایر دستگاه‌ها مقرر شد تا برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول مسکن با استانداردهای لازم ساخته شود.

وی بیان کرد: مشمولان بر اساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل بوده و معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، معلولان مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای 35 سال و فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص آن دسته از خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن که فرم درخواست خود را تحویل نداده‌اند، یادآور شد: در صورت تمایل آن‌ها می‌توانند به دفاتر مسکن ادارات بهزیستی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

افشارمقدم خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در خصوص مددجویانی که تقاضای خود را تاکنون برای دریافت مسکن اعلام نکرده است با توجه به اطلاع‌رسانی این سازمان از طریق مددکاران، نشریات استانی به صورت خبر و آگهی و صدا و سیما تعهدی نخواهد داشت.

وی مطرح کرد: تلاش بر این است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال جاری، تمام خانواده‌های دارای دو معلول و متقاضیان مسکن مددجویی تا پایان سال 96 صاحب مسکن شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :