فرماندار گرمی مغان:
فرماندار گرمی مغان بر نقش آفرینی شعرا و ادبا در خلق همدلی و همزبانی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 23 April 2015

به گزارش ایرنا، در نشست هفتگی انجمن شعر و ادب گرمی که در ساختمان فرمانداری گرمی مغان برگزار شد محمودعلایی فرماندار این شهرستان شعر و ادب را بستری برای خلق همدلی و همزبانی و نقش شعرا را در تحقق آن موثر دانست.

وی با اشاره به ابعاد روحانی و مادی آفرینش انسان گفت:شعر یا الهام می تواند با صیقل دادن به ضمیر آدمی در تبیین حقایق تاثیرگذار باشد.

وی اصحاب قلم و نویسندگان را به انگیزش مسوولان برای خدمتگزاری بیشتر فراخواند و افزود:ادبیات موثر می تواند در رفع سیاست زدگی در گرمی مغان تاثیرگذار باشد.

علایی با بیان اینکه هرکسی از محفل شعرا بی بهره باشد متضرر شده است پشتیبانی از نویسندگان را ضروری دانست و نسبت به تامین وسیله ایاب و ذهاب شعرای انجمن جهت شرکت در محافل ادبی شهرستان های استان قول مساعد داد.

فرماندار گرمی مغان در نگاهی اجمالی به پروژه های عمرانی در حال اجرا در این شهرستان سال 94 را سال احیا و توسعه گردشگری این منطقه اعلام کرد.

عیسی پاشاپور دبیر انجمن شعر و ادب گرمی نیز با ارائه گزارشی از برگزاری انتخابات و شکل گیری انجمن،پرهیز از ایجاد حواشی سیاسی و غیر ادبی و بالندگی شعرا و ادبا را از اهداف انجمن شعر و ادب نام برد.

وی برگزاری یادمان سه شاعر فقید گرمی،تحکیم روابط ادبی با انجمن های ادبی استان،شناسایی و معرفی شعرای گمنام و برگزاری آئین رونمایی کتب شعرای منطقه را از برنامه های آتی انجمن شعر و ادب گرمی برشمرد و حمایت مالی و اداری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواستار شد.

در ادامه این نشست چند تن از شعرا سروده های خود را در موضوعات دفاع مقدس،سالروز تاسیس سپاه پاسدران،فرهنگ انتظار،عشق و عرفان و ادبیات فولکلور قرائت کردند.

در پایان با اهدای هدیه نقدی از یگانه جهانی خردسال ترین شاعر انجمن شعر و ادب گرمی به خاطر سروده های روان تجلیل به عمل آمد.

انجمن شعر و ادب گرمی حدود 30 عضو دارد و تاکنون آثار نزدیک به 10 شاعر این انجمن چاپ و منتشر شده است.

گرمی مغان در شمال اردبیل واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :