شهردار منطقه یک همدان گفت: اجرای طرح پیاده راه در خیابان بوعلی شهر همدان، این منطقه را به خیابان پنج ستاره تبدیل می کند.
کد خبر: ۲۶۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 28 July 2016
شهردار منطقه یک همدان گفت: اجرای طرح پیاده راه در خیابان بوعلی شهر همدان، این منطقه را به خیابان پنج ستاره تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا، امیر فتحیان نسب در بازدید از طرح پیاده راه بوعلی اظهار کرد: این طرح با وجود ایجاد محدودیت هایی برای شهروندان مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور تسهیل در آمد و شد مردم چهار تا 6 دستگاه خودروهای برقی در حال خریداری است که ظرفیت هر یک از این خودروها 6 نفر بوده و دو دستگاه از آنها مخصوص توانیابان است.

وی اظهار کرد: 6 لایه لوله و کابل برق در زیر پیاده راه خیابان بوعلی پیش بینی شده است تا مسئولان برای استفاده از برق به منظور راه اندازی سیستم صوتی در آیین های مذهبی و مناسبت ها با مشکل مواجه نشوند.

شهردار منطقه یک همدان گفت: به منظور توسعه فضای سبز و جلوگیری از خشک شدن درختان واقع در خیابان بوعلی شهر همدان، این مکان به آبیاری قطره ای مجهز می شود.

فتحیان نسب افزود: با توجه به شرایط اقلیمی همدان و سرماهای سخت زمستانه در انتخاب مصالح به این مولفه توجه شده و از سنگ های 10 سانتی که در برابر سرما مقاوم هستند، استفاده شده است.

وی بیان کرد: به منظور ساماندهی تابلو سردر مغازهای فعال در خیابان بوعلی به مالکان مغازه ها فرصت داده شده تا نسبت به این موضوع اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری منطقه یک همدان آماده استقبال از طرح ها و ایده های نو و خلاقانه مردم در اجرای طرح پیاده راه خیابان بوعلی است.

شهردار منطقه یک همدان گفت: برای حضور فعالان در برخی مشاغل که هم اینک در خیابان بوعلی حضور دارند از جمله پزشکان، در رینگ سوم خیابان بوعلی مجوز با کمترین هزینه صادر می شود.

فتحیان نسب بیان کرد: اجرای طرح پیاده راه در خیابان بوعلی در سطح 20 هزار متر مربع و با پیش بینی اعتبار 70 میلیارد ریال تا پایان فصل پاییز امسال به اتمام می رسد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ادامه این طرح در خیابان اکباتان اجرا می شود.

وی بیان کرد: خیابان اکباتان به دلیل وجود تپه تاریخی هکمتانه، بازارهای قدیمی و سنتی و مسجد جامع ظرفیت مناسبی نسبت به دیگر خیابان های منتهی به میدان اصلی شهر همدان برای پذیرش گردشگر را دارد.

شهردار منطقه یک همدان بیان کرد: برای اجرای طرح پیاده راه در همدان از طرح های اجرا شده در بیشتر استانها با حضور تیم های فنی و کارشناسی بازدید صورت گرفته است و از تجربه های آنها استفاده شده است.

فتحیان نسب افزود: بیشتر خانواده ها و مسافران از نبود مکانی برای قدم زدن همراه خانواده گله مند بودند که با پیاده راه شدن خیابان بوعی و اکباتان این دغدغه رفع می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح قسمت های پیاده و سواره راه با جداکننده متحرک مشخص شدند و در صورت نیاز خودروهای امدادی به تمامی قسمت ها می توانند تردد کنند.

وی در نظر گرفتن خودروهای برقی، ویلچر و ایستگاه تحویل دوچرخه را از خدمات رفاهی پیش بینی شده برای شهروندان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :