همزمان با اوج سفرهای تابستانی و صعود علاقمندان به قله مرتفع سبلان، مرتفع‌ترین پایگاه امداد کوهستان در سبلان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 28 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در مشگین‌شهر برگزار شد، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: ما این پایگاه را با همکاری هلال احمر در مرتفع‌ترین مسیر صعود کوهنوردان به سبلان دایر کردیم تا سرعت خدمات و امدادرسانی نیروها با سرعت عمل بیشتر انجام شود.

ابراهیم امامی تصریح کرد: این پایگاه در 3 هزار و 800 متری سبلان در کنار پناهگاه اصلی دایر شده تا با استقرار نیروهای تخصصی امداد و نجات کوهستان بتوانیم به سرعت زمینه خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 100 هزار نفر به کوه سبلان صعود می‌کنند که این صعود از جبهه‌های مختلف و اغلب از منطقه مشگین‌شهر انجام می‌شود، گفت: هدف اصلی ما این است که با تجهیز این پایگاه به خدمات امداد و نجات کوهستان بتوانیم در کمترین زمان اما با تجهیزات مناسب‌تر به کمک حادثه‌دیدگان بشتابیم.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: سبلان با ارتفاع 4 هزار و 811 متری دومین قله مرتفع کشورمان است که همه ساله کوهنوردان بیشماری به این قله مرتفع صعود می‌کنند که برای حفظ سلامتی و همچنین به حداقل رساندن آسیب‌های مختلف در صعود به سبلان این پایگاه‌ها و پناهگاه‌ها نیاز جدی است که با همکاری مسؤولان استانی در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :