مدیر شیلات خراسان‌شمالی مطرح کرد
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی توان تولید ماهی در استان در صورت مکانیزاسیون کردن این بخش را 17 هزار تن در سال برشمرد.
کد خبر: ۲۶۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 31 July 2016

غلامرضا حجی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد با بیان اینکه تولید ماهی در استان خراسان شمالی سالانه حدود 14 هزار و 700 تن انواع ماهی است اظهار داشت: در صورت مکانیزاسیون کردن این بخش در خراسان شمالی، این میزان تولید به 17 هزار تن خواهد رسید.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: حمایت‌هایی در راستای مکانیزاسیون شدن استخرهای پرورش ماهی هم  در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی در استان هم‌اکنون نسبت به قبل در استان افزایش چشمگیری دارد اظهار کرد: در یک دهه قبل میزان تولید انواع ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان صرفا 280 تن بوده است.

حجی‌پور با تاکید بر اینکه میزان تولید ماهی در استان به 14 هزار و 700 تن رسیده است که با رشد بسیار خوبی همراه است بیان داشت: افزون بر این سرانه مصرف ماهی هم با افزایش همراه بوده است و به هفت کیلوگرم رسیده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی درباره بیشترین تولید ماهی در استان هم بیان داشت: شهرستان شیروان به‌واسطه وجود استخرهای متعدد،  قطب پرورش ماهی در استان خراسان شمالی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت‌های چند شهر استان برای پرورش ماهی در آب‌های شود بیان داشت: از این‌رو پرورش ماهی در آب‌های شور در دستور کار شیلات استان قرار دارد.

به گفته وی استان خراسان شمالی به‌واسطه بهره‌مندی استان از تنوع آب و هوایی از ظرفیت‌های بالایی برای پرورش ماهی برخوردار است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه پرورش ماهیان در آب‌های شور اکنون به‌عنوان یک پیشنهاد مهم از سوی شیلات خراسان شمالی مطرح‌ است خاطرنشان کرد: به همین خاطر جنوب استان مستعد پرورش ماهیان شور است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :