کد خبر: ۲۷۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 02 August 2016


مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: رفع مشکلات جاده چالوس نیازمند عزم و مشارکت دستگاه‌های ملی است.

عباس صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای سه محور اصلی و مهم بوده که یکی از این محورها جاده چالوس است که اهمیت ملی دارد.

وی افزود: به طور میانگین در روزهای عادی حدود 17 هزار خودرو در محور کرج ـ چالوس تردد می‌کنند و در ایام تعطیلات این رقم به چند ده هزار خودرو افزایش می‌یابد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: جاده چالوس چند دهه قبل و برای تردد حداکثر 10 هزار خودرو طراحی و احداث شده و طبیعی است که این محور دیگر گنجایش افزایش خودروها را ندارد.

صفری گفت: پلیس راه در روزهای تعطیل و روزهای شلوغ سال به ویژه پایان تعطیلات برای کنترل ترافیک و تسریع در عبور خودروها، مجبور به یک طرفه کردن جاده چالوس می‌شود و این امر آسیب‌هایی را برای مردم به ویژه ساکنان روستاهای حاشیه جاده به همراه دارد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر هزینه نگهداری و بهره‌برداری از جاده چالوس بسیار سنگین است و تردد این میزان مسافر و خودرو در طول یک سال، نیازمند صرف هزینه‌هایی است که به طور قطع اعتبارات استان البرز جوابگوی تامین این هزینه‌ها نیست.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز افزود: مشکلات جاده چالوس فرااستانی است و باید با عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌ها در سطح ملی برطرف گردد.

صفری ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از نیازهای اصلی برای کاهش ترافیک در جاده چالوس و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، احداث یک راه جدید است و به طور قطع این مهم یک موضوع فرااستانی است و باید در سطح ملی مطرح و پیگری شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در پایان گفت: به طور قطع ماموران راهداری استان البرز با وجود تمام کمبودها و مشکلاتی که دارند، به صورت شبانه‌روزی در این محور فعال بوده و از هیچ تلاشی در جهت کاهش مشکلات جاده چالوس و افزایش خدمت‌رسانی به مسافران فروگذاری نخواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی