استاندارقزوین در جلسه ستاد کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان گفت: حفظ آبروی شهدا در زمینه‌های فرهنگی به عنوان اولویت دارترین کارها است که بررسی آن نباید در حاشیه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان که عصر دیروز با حضور مسئولان در  سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ایثار و دفاع مقدس یکی از حوزه‌های تاثیر گذار در مسائل فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره بهانه ای برای جمع آوری آثار و خاطرات شهدا است، اذعان داشت: کوتاهی در جهت ثبت و ضبط آثار شهدا را باید جبران کرد چرا که آنها سرمایه های فرهنگی و منشا روحیه جهادی و شهادت طلبی هستند که باید به نسل آینده منتقل شود.

استاندار استان با بیان اینکه کار در زمینه حفظ آثار شهدا را نباید از بعد اداری نگاه کرد، افزود: سهیم بودن دستگاه ها در حرکتی دواطلبانه و جهادی برای برعهده گرفتن مسئولیت در حوزه دفاع مقدس بسیار ارزشمند خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشبرد برنامه ها تنها بر مبنای بودجه، تفکری غلط است عنوان کرد: مدیریت منابع مالی، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است که در این راستا می توان از ظرفیت‌های مردمی بهره‌مند شد.

همتی تصریح کرد: ثبت وقایع تاریخی برای نسل های آینده کاری ضروری است که می توان با نوآوری، آثار پرباری برجای گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها باید مجدانه پیگیری شوند، گفت: حفظ آبروی سه هزار شهید استان در زمینه‌های فرهنگی به عنوان اولویت دارترین کارها است که بررسی آن نباید در حاشیه قرار گیرد.

محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: اجرای هدفمند برنامه ها با دید اداری کارساز نبوده و باید در زمینه تهیه آثار ماندگار ملی و استانی و چاپ کتاب کار جدی صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه آثار جذاب و محرک در زمینه دفاع مقدس وجود ندارد، گفت: با وجود ۲۶ اثر مستند و اسناد خوب در این زمینه، کار به اندازه کافی انجام نگرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در دستگاه اداری بحث نداشتن بودجه است، ابراز کرد: در جهت تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از ظرفیت مردم به عنوان متولیان استفاده شود.

وی در پایان افزود: هدف کنگره ایجاد بنایی است که شهدا و ایثارگران به فراموشی سپرده نشوند و کاری قابل ارائه انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :