دبیر کنگره فرهنگ و اندیشه دینی عنوان کرد:
دبیر کنگره بین‌المللی فرهنگ و اندیشه دینی گفت: یکی از اهداف این کنگره، فراهم شدن زمینه برای تولید فرهنگ دینی است، جامعه امروز ما نیاز به تولیدات فرهنگی با مباحث بومی دارد.
کد خبر: ۲۷۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 04 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد نصیری در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی که امروز در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نهادهای همکار در برگزاری این کنگره اظهار کرد: اساتید و پژوهشگران جامعة المصطفی که در تعالی و ترویج جنبش نرم‌افزاری فعال هستند، در برگزاری کنگره فرهنگ و اندیشه دینی مشارکت داشتند. همچنین موسسه فرهنگی رویش اندیشه و معرفت در برگزاری این کنگره سهیم بود.

دبیر کنگره فرهنگ و اندیشه دینی ادامه داد: معاونت فرهنگی مسجد جمکران که برای شبکه سازی فعالیت‌های مهدوی تلاش می‌کند هم در برگزاری این کنگره مشارکت داشت. معاونت فرهنگی مسجد جمکران به دنبال این است که فرهنگ مهدویت به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: موسسه فرهنگی سفیران مبین که کنگره فرهنگ و اندیشه دینی را برگزار کرده، به دنبال این است که در قالب دبیرخانه این کنگره به صورت دائمی فعالیت کند تا هدف این موسسه برای تبدیل فرهنگ دینی به عنوان فرهنگ غالب در داخل و خارج از کشور محقق شد.

نصیری با اشاره به ضرورت مهندسی فرهنگی گفت: اگر در جامعه‌ای مهندسی فرهنگی صورت بگیرد، در آن جامعه تمام رویدادهایش بوی فرهنگ می‌دهد، در آن صورت مباحث اعتقادی تار و پودش در حوزه فرهنگ تجلی پیدا می‌کند و عرصه‌های اجتماعی با مهندسی فرهنگی شکل می‌گیرد.

دبیر کنگره فرهنگ و اندیشه دینی ادامه داد: یکی از اهداف این کنگره، فراهم شدن زمینه برای تولید فرهنگ دینی است، جامعه امروز ما نیاز به تولیدات فرهنگی با مباحث بومی دارد. ما با برگزاری کنگره فرهنگ و اندیشه دینی به دنبال این هستیم که پژوهشگران را به پژوهش در حوزه مباحث دینی تشویق کنیم.

وی افزود: این رویداد به صورت گام به گام فعالیت خودش را شروع کرده و مجموعه برگزارکننده این رویداد به عنوان یک سازمان مردم نهاد پا به عرصه گذاشته و این مجموعه را استادان، دانشجویان و طالبان علم تشکیل دادند. امیدوارم که هر چه بیشتر اهداف این مجموعه برای شبکه‌سازی در عرصه ملی و بین‌الملل محقق شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :