معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد گفت: 148 نفر از دانش آموزان بعنوان همیاران مشاور در مدارس این استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۷۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 06 August 2016
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری افزود: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت ها دانش آموزان برای ارتقاء خدمات بهداشت روان در مدارس از سال 92 آغاز شده است.
وی برقراری ارتباط صمیمانه با دانش آموزان را یکی از وظایف همیاران مشاور دانست و اظهار کرد: کمک و تسهیل ارتباط دانش آموزان با مشاور، همکاری نزدیک با مشاور در گسترش فعالیت های راهنمایی و مشاوره در سطح آموزشگاه و کمک به مشاوره در زمینه شناخت مشکلات دانش آموزان از دیگر وظایف این افراد است.
سرداری اضافه کرد: یکی از دستاوردهای این طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مسائل و مشکلاتی است که در جامعه دانش آموزان ما را تهدید می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: توانمندسازی دانش آموزان در تمام مراحل زندگی، از دیگر دستاوردهای طرح مذکور است.
وی تصریح کرد: همچنین ارائه و کمک آموزشی در زمینه تحصیلی و شیوه های مطالعه به دانش آموزان، کمک به مشاوره در اجرای راهبردهای عملی در زمینه کاهش تعارضات درون مدرسه ای و شرکت در جلسات توجیهی، هماهنگی و آموزشی مربوط به همیار از دیگر وظایف تعریف شده در این طرح است.
195 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 باب مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :