کد خبر: ۲۷۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 08 August 2016


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز با بیان اینکه لازم است حدود هزار کلاس درس برای تحصیل اتباع خارجی در استان البرز ساخته شود گفت: این تعداد نیازمندی با آنچه تاکنون محقق شده است فاصله بسیار زیادی دارد.

قاسم جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، گفت: سال گذشته حدود 23 هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی در مدارس استان البرز ثبت نام کردند که امسال این آمار افزایش خواهد داشت.

وی افزود: این افزایش آمار به دلیل افزایش ورودی نسبت به خروجی است.

جهانبخش گفت: در حال حاضر بیش از دو سوم از دانش آموزان اتباع خارجی در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی تحصیل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: سازمان‌های بین المللی در موضوع اتباع کمک‌های ناچیزی در اختیار ما قرار می‌دهند به طوری که کمتر از دو درصد از نیازهای سخت افزاری و کمتر از یک درصد از نیازهای نرم افزاری ما از طریق مراجع بین المللی تامین می‌شود.

جهانبخش بر لزوم کمک هر چه بیشتر این سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: هزینه تحصیل یکسال هر دانش آموز دو میلیون تومان برآورد می شود؛ همچنین با این تعداد دانش آموز برای آموزش اتباع به حدود هزار کلاس درس جدید در استان نیازمندیم.

وی اضافه کرد: بنابراین سازمان‌های بین المللی باید به این مساله توجه بیشتری نشان دهند.

جهانبخش در پایان بر تکریم اتباع خارجی در استان اشاره کرد و اعلام کرد: بازدید، ملاقات مردمی و سرکشی به اتباع از جمله شاخص های تکریم ارباب رجوع در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز است که به خوبی در این مدت انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی