استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر حضور پررنگ بانوان در تمام عرصه های تاریخ افزود: چادر نماد و لباس رزم بانوان ایرانی است.
کد خبر: ۲۷۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 09 August 2016
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر حضور پررنگ بانوان در تمام عرصه های تاریخ افزود: چادر نماد و لباس رزم بانوان ایرانی است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید آقا حسینی در همایش سبک زندگی با حضور رابطین خواهر پایگاه های مقاومت بسیج ادارات ضمن اشاره به قداست نهاد خانواده و تاکید بر آموزش های مستمر در خصوص توجه دادن مردم به اهمیت این نهاد مقدس تاکید کرد: تاریخ ایران اسلامی سرشار از جانفشانی های بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید آقاحسینی با اشاره به فاصله سال های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی که شمار زیادی از ایرایان کشته شدند، افزود: در این جنگ ها که میرزای جنگلی در شمال و دلیران تنگستان در جنوب کشته می شدند بانوان ما با وجود منع از جنگ، لباس رزم پوشیدند و ۵۰ تن از آنان در جنوب کشته شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر بانوان ایرانی نبودند انقلاب حفظ نمی شد، افزود: چادر نماد و لباس رزم یک زن ایرانی است.

همسران امامان الگوی مناسب زنان ایرانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید آقاحسینی با اشاره به اینکه در خصوص زندگی نامه همسران ائمه و امامان مطالعه و اطلاع رسانی نداریم، افزود: اگر زندگی نامه ایشان را مطالعه کنیم پی خواهیم برد که چه کسانی بوده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مثال بارز نقش زنان در قرآن در سوره تحریم آمده که می فرماید «چرا فرزند حضرت نوح که یک پیامبر اولوالعزم است فاسد بوده است»؟ و در ادامه آن آمده است که «علت، همسر فاسد اوست»؛ همچنین در آیه بعد آمده است چرا در خانه فرعون که مظهر شرارت و فساد است، موسی تربیت شده است؟ که علت آن وجود همسر فرعون، حضرت آسیه عنوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید آقاحسینی افزود: مسئولیت زن در تربیت انسان از مرد بالاتر است همانطور که اگر در دنیا یک بانو متعال خلق شده باشد، آن حضرت زینب است.

این استاد حوزه و دانشگاه به کاهش جمعیت ایران و هشدار در سال های آتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه هرچه سریعتر عمل کرد و مانع انقراض جمعیت ایران شد.
برچسب ها: حجاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :