سال گذشته 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده بود که این امر در نوبه خود قابل توجه است؛ از بودجه یک هزار و 50 میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته هنوز 50 میلیارد تومان آن محقق نشده است.
کد خبر: ۲۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 25 April 2015

سال گذشته 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده بود که این امر در نوبه خود قابل توجه است؛ از بودجه یک هزار و 50 میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته هنوز 50 میلیارد تومان آن محقق نشده است.

حضرت پور شهردار ارومیه طی سخنانی گفت : اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شهرداری ارومیه در سال 94 محسوب می‌شود که در این راستا نیز به مقوله زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی بیشتر توجه شده است.

وی در ادامه افزود:احداث 12 فرهنگسرا و احداث چهار زمین ورزشی در چهار منطقه ارومیه از مهمترین اهدافی است که در بخش فرهنگی و ورزشی دنبال می‌شود که فکر می‌کنم این دو برنامه، مژده خوبی برای مردم باشد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال به قول خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه جامعه ما به ویژه شهرستان ارومیه به دلیل هم‌مرزی با سه کشور، مورد هجمه فرهنگی قرار دارد ،گفت : اگر از این موضوع غفلت کنیم بدون شک در آینده از موضوعات بسیاری در زمینه فرهنگی رنج خواهیم برد.

حضرت پور تصریح کرد:همانطور که شاهد هستیم امروزه بیکاری در استان آذربایجان غربی تاثیر مخرب خود را در بین جوانان گذاشته است و بسیاری از جوانان در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند که برای نجات این جوانان و ارائه راهکار مناسب برای پر کردن اوقات فراغت آنها باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و فکر می‌کنم ایجاد فرهنگسرا و زمین ورزشی می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد.

شهردار ارومیه اظهار داشت:در حال حاضر مواد مخدر درد پنهان جامعه ما محسوب می‌شود که باید به موقع جلو این وضعیت گرفته شود؛ بسیار دردناک است که روز به روز بر آمار زنان معتاد در استان افزوده می‌شود که برای جلوگیری از چنین وضعیتی باید تمام مسئولان دست در دست هم داده و تلاش کنیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کار شهرداری ابراز داشت:ممیزی املاک شهرداری ارومیه به اتمام رسیده و مساحت کل اراضی شهرداری ارومیه 215 میلیون و 93 هزار متر مربع که در قالب 557 هزار پرونده تفکیک شده است؛ کل ممیزی اراضی وارد سیستم املاک شده است و در این راستا مشکلی نداریم.

وی در خصوص عملکرد شهرداری در سال 93 گفت:شهرداری در 137 بخش انجام وظیفه می‌کند که انجام مطلوب تمام این وظایف کار بسیار دشواری است اما در مجموعه شهرداری و سازمان‌های مرتبط تمام تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر وظایف محوله به کار می‌گیریم.

همچنین سال گذشته 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده بود که این امر در نوبه خود قابل توجه است؛ از بودجه یک هزار و 50 میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته هنوز 50 میلیارد تومان آن محقق نشده است.

در بخش وصولی‌ها نیز اگر سهم هر واحد موجود در شهر را 100 هزار تومان در سال در نظر بگیریم رقم قابل توجهی خواهد بود ولی سال گذشته کل وصولی 6 میلیارد تومان بود؛ هر چند در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته رشد داشتیم ولی با احتساب 220 هزار واحد مسکونی در ارومیه، این میزان وصولی رضایت‌بخش نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

حضرت پور در خصوص میزان طلب شهرداری گفت :ابتدای سال گذشته 80 میلیارد تومان چک وصول نشده در دست شهرداری بود که هم اکنون این میزان به 24 میلیارد تومان کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :