معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی، گفت: به صورت ماهیانه بیش از 5200 تن شیر خام تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تولید و صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 13 August 2016
دکتر محمد اصغرزاده اظهار کرد: شیر تولیدی در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی استان مازاد بر نیاز استان عمدتا به استان‌های خراسان رضوی، سمنان، مازندران و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 23 مرکز جمع آوری شیر در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: روزانه به صورت میانگین روزانه 200 تن شیر خام در استان جمع‌آوری می‌شود.

 معاون سلامت دامپزشکی استان ادامه داد: به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت شیر خام باید زیر ساخت‌ها را تکمیل و اصلاح کرد چون کیفیت امری نسبی است که نیازمند آموزش و کنترل های مستمر برای افزایش کیفیت شیر است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: دامپزشکی با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران به شکل مستمر، کمک اصحاب رسانه و همچنین تولید برنامه‌های رادیویی در جهت ارتقاء کیفیت شیر گام‌های موثری برداشته است.

وی به وجود بیش از 9000 راس گاو شیرده در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی در استان اشاره کرد و یادآور شد: شیر تولیدی پس از جمع آوری در مراکز یاد شده و پس از مرحله سردسازی، با خودروهای دوجداره و استیل با نظارت کارشناسان دامپزشکی به استان‌های همجوار حمل می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :