امام جمعه قم:
امام جمعه قم گفت: متأسفانه عده‌ای حتی پس از گذراندن تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها هنوز با الفاظ و واژگان قرآن آشنا نیستند و لازم است والدین به فرزندان خود قرآن بیاموزند.
کد خبر: ۲۷۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 17 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره طرح ملی حافظین قرآن کریم که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور مربیان و فعالان این طرح در مجتمع فرهنگی تربیتی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد، با بیان این که خداوند در آیات متعددی در قرآن کریم در مورد قرآن سخن گفته، اظهار داشت: خداوند در آیه‌ای، قرآن کریم را موعظه دهنده، شفای دردها، هدایت‌گر و رحمت عنوان می‌کند. این بدان معنا است انسانی که از سوی قرآن موعظه گرفته باشد پالایش روحی می‌شود و مشمول هدایت پروردگار شده و در پایان در سرای جاودان و در دنیا رحمت الهی نصیبش می‌شود.

وی بیان داشت:‌ کسانی که تحت موعظه قرآن قرار گرفتند از هدایت یافتگان هستند و از داروی شفا بهره بردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند قرآن بهترین کتاب داستان، زیباترین موعظه و سودمندترین پند و یادآوری کننده است.

وی ابراز داشت: عده‌ای می‌پرسند که موعظه به چه معنا است که در پاسخ آن می‌گوییم موعظه دل‌های آماده را برای شنیدن و تحت تأثیر قرار گرفتن نرم می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: حافظان قرآن کریم زمانی که قرآن می‌خوانند به معانی آن نیز توجه داشته باشند و این در وجود انسان تأثیر زیادی دارد و انسان سراغ گناه نمی‌رود.

شفای قرآن پاک‌سازی درونی و تخلیه باطن انسان است

وی بیان کرد: قرآن شفا است و شفای قرآن غیر از شفای بیماری جسمی است. بیماری روحی ما بسیار بیشتر از بیماری جسمی است و شفا، پاک‌سازی درونی و تخلیه باطن است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز وظیفه ما این است که قرآن کریم را بشناسیم و در خانه قرائت کنیم.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند اگر تمامی انسان‌ها و موجودات عالم بمیرند و من با قرآن باشم احساس وحشت نمی‌کنم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: یکی از آدابی که به پدر و مادرها وارد شده این است که به فرزندان خود قرآن بیاموزند. متأسفانه در حال حاضر به این امر، ضعیف عمل می‌شود و خانواده‌ها این کار را به عهده مدرسه گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای حتی پس از گذراندن تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها هنوز با الفاظ و واژگان قرآن آشنا نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارهای مهم والدین این است که فرزندان خود را با قرآن آشنا کنند، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند حافظان قرآن در قیامت با فرشتگان محشور می‌شوند.

وی عنوان کرد: در برخی کشورها به حفظ قرآن فرزندان توسط پدر و مادر بسیار اهمیت داده می‌شود و حتی امری عادی در میان آنها است اما در کشور ما متأسفانه این‌گونه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امید است ما در قم به همت اوقاف و عنایت حرم کریمه اهل بیت(ع) در جهت عمل به منویات رهبری و تربیت حافظان قرآن کریم تلاش کنیم و قم در این جهت پیشرو بوده و برای سایر استان‌ها الگو باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :