مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: باید از تخصص، دانش و سرمایه اتباع خارجی مقیم استان به عنوان شهروندان علاقمند به توسعه و آبادانی بیش از پیش استفاده شود.
کد خبر: ۲۸۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 19 August 2016
به گزارش تابناک یزدمحمدحسین ریاحی در جلسه راهکارهای بهبود روند سرمایه گذاری خارجی در استان یزد با تشریح مشکلات اتباع خارجی برای سرمایه گذاری دربخش های مختلف، هماهنگی و همکاری همه جانبه دستگاه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای ایجاد زمینه مشارکت بیشتر اتباع خارجی بویژه اتباع افغان مقیم استان شد.
وی با اشاره به اینکه درکشورهای توسعه یافته ازظرفیت مهاجران و توان مشارکتی آنها در طرح ها به خوبی استفاده می شود، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا در کشور و بخصوص استان که درصد مهاجرپذیری بالایی دارد از تخصص، دانش و سرمایه اتباع خارجی و افغانی های مقیم یزد به عنوان شهروندان علاقمند به توسعه و آبادانی بیش از پیش استفاده شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر مناسب برای مشارکت و سرمایه گذاری اتباع خارجی با وجود تمکن مالی بخش قابل توجهی از آنها در کشور فراهم نیست و تغییر و بازنگری در قوانین و مقررات جاری برای استفاده از ظرفیت های این بخش ضروری به نظر می رسد.
دراین جلسه مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان آمار بالای مهاجران افغانی در استان گفت: آمارهای غیر رسمی حاکی از این است که تعداد زیادی از این افراد به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند در حالی که دارای تمکّن مالی بوده و از همه امکانات آموزشی، بهداشتی و رفاهی استان مانند سایر اهالی یزد بهرمندند.
فریبا آیت اللهی با تاکید بر استفاده از سرمایه، تجربه، دانش، مهارت و حسّ مشارکت این افراد اضافه کرد: در سال های اخیر برای تشویق سرمایه داران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور، برخی شرایط ویژه و مشوق های قانونی مانند صدور پروانه کار و کارت اقامت و روادید سه ساله برای سرمایه گذاران خارجی پیش بینی شده است.
در این جلسه که نمایندگان دستگاه های سیاسی امنیتی، اقتصادی و کارآفرینی حضور داشتند پیرامون تغییر ساختارهای سرمایه گذاری و جذب مشارکت بیشتر در قالب شرکت های حقوقی و شخصیت های حقیقی بحث و تبادل نظر شد.
حدود 9 درصد از جمعیت یک میلیون و 75 هزار نفری این استان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که از این تعداد 50 هزار نفر اتباع مجاز و 40 هزار نفر اتباع غیرمجاز هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :