رئیس جمعیت هلال احمر ایوان گفت:یک دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث جاده ای برای تعداد 24 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر ایوان برگزار شد که امدادگران با دستگاه ست نجات شامل ست هیدرولیک ، فک ، قیچی و چگونگی کاربرد آنها در تصادف های جاده ای آشنا شدند.
کد خبر: ۲۸۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 22 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛رضا محمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون پنج عملیات اطفای حریق و 9 مورد حوادث جاده ای توسط جمعیت هلال احمر ایوان انجام شده است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان حضور تیم های امدادی شهرستان پنج دقیقه است، افزود: از 9 مورد حوادث جاده ای سه نفر به بیمارستان انتقال پیدا کرده چهار نفر به صورت سر پایی درمان و یک نفر نیز فوت شده است و در بخش امداد و نجات کوهستان موردی نداشتیم.

محمدی یادآور شد: یک دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث جاده ای برای تعداد 24 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر ایوان برگزار شد که امدادگران با دستگاه ست نجات شامل ست هیدرولیک ، فک ، قیچی و چگونگی کاربرد آنها در تصادف های جاده ای آشنا شدند.

وی تاکید کرد: در این دوره آموزشی مباحث تخصصی از قبیل حوادث جاده ای، وظایف نجاتگرجاده، مروری برمباحث کمک های اولیه، طرح عملیاتی نجات در جاده، ایمنی و ارزیابی و مدیریت سانحه صورت گرفت.

محمدی عنوان کرد: درحال حاضر یک پایگاه ثابت امدادی جهت پوشش حوادث جاده ای و تعداد 20 امدادگر فعال در ایوان مشغول به خدمت هستند و در صورت بروز حوادث در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور می یابند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایوان اعلام کرد: از مهمترین برنامه های هفته دولت افتتاح خانه هلال در بخش زرنه است که با بهره برداری از این طرح خدمات بسیار خوبی در بحث امداد ونجات ارائه می دهد.

محمدی گفت: جمعیت هلال احمر با شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر، در نظر دارد دورترین روستاها را نیز به خدمات امداد و نجات تجهیز کند و افراد حادثه دیده درکمترین زمان و نزدیک ترین پایگاه امداد رسانی تحت درمان قرار گیرند.

وی به پایگاه امداد قلاجه اشاره کرد و گفت: امکانات این پایگاه شامل یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ست نجات که شامل تجهیزات، فک، قیچی، سی یو و جک برای آزاد سازی مجروحان است.

وی تاکید کرد: هلال احمر در بسیاری از حوادث برای امداد رسانی به موقع به بالگرد نیاز دارد و در این زمینه اقدام های خوبی در استان در دست اقدام است که شامل راه اندازی آشیانه بالگرد در مجاورت فرودگاه شهدای ایلام برای خدمات امداد رسانی در سطح استان و شهرستان ها درکمترین زمان است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :