حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده با اشاره به آغاز ثبت‌نام معتکفان از هفتم اردیبهشت ماه جاری در گیلان اظهار کرد: 10 اردیبهشت ماه جاری آخرین مهلت ثبت‌نام از معتکفان در استان است
کد خبر: ۲۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 28 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده با اشاره به آغاز ثبت‌نام معتکفان از هفتم اردیبهشت ماه جاری در گیلان اظهار کرد: 10 اردیبهشت ماه جاری آخرین مهلت ثبت‌نام از معتکفان در استان است.

وی آغاز اعتکاف در مساجد را از اذان صبح روز 12 اردیبهشت ماه تا اذان مغرب 14 اردیبهشت ماه جاری به مدت سه روز اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم 80 درصد از معتکفان جوانان باشند.

گلمیرزاده با بیان اینکه 60 درصد از معتکفان را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: موضوع‌های سبک زندگی دینی، درس اخلاق، آموزش قرآن و فرهنگ‌سازی ترویج فرهنگ نماز به‌ویژه نماز جماعت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای معتکفان است.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان انجام اعمال ام‌داود را از مهم‌ترین برنامه اعتکاف برشمرد و بیان کرد: برنامه مذکور در آخرین روز اعتکاف برگزار می‌شود.

وی اعتکاف را محلی برای عبادت و خودسازی عنوان کرد و گفت: اعتکاف از سنت‌های مورد توجه پیامبر اکرم (ص)، امامان معصوم (ع) و بزرگانی دینی است.

گلمیرزاده با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را به دلیل تاثیر عمیق و معنوی به انجام اعتکاف دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: اعتکاف اثر عمیقی در تصفیه روح و توجه به خداوند دارد و این ایام بهترین فرصت برای توسعه و تعمیق فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم بین شرکت‌کنندگان است.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ایجاد علاقه و انس شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف با آموزه‌های انسان‌ساز قرآنی را از اهداف برگزاری اعتکاف خواند و یادآور شد: قرائت صحیح حمد و سوره و ذکرهای نماز از نظر اعراب و تلفظ از جمله اهداف اعتکاف است.

وی، بهره‌مندی شرکت‌کنندگان از برنامه‌های متنوع قرآنی در مراسم و زمینه‌سازی به منظور بهره‌مندی بیشتر از قرآن در آینده را از دیگر اهداف برگزاری اعتکاف برشمرد.

گلمیرزاده اعتکاف را به معنای درنگ کردن دانست و اظهار کرد: اعتکاف همراه با روزه‌داری است و بیان حدیث کسا برای معتکفان در مقابل ترویج فرهنگ غربی حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برنامه‌های عمومی معتکفان را از ساعت 11.5 صبح تا 14:30 بعد از ظهر در مدت سه روز اعتکاف اعلام کرد و گفت: عصرها برنامه عمومی از ساعت 6 تا اذان مغرب برای معتکفان پیش‌بینی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :