کد خبر: ۲۸۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 03 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون سواد آموزش اداره کل آموزش و پرورش یزد کسب اطلاعات دقیق از آمار بی‎‎سوادان استان را ضروری خواند و در این باره از انجام سرشماری بی‎‎سوادی و باسوادی استان همزمان با سراسر کشور در آبان و آذر ماه امسال خبر داد.
"مرآت امین الرعایا" با اشاره به هیجدهم شهریورماه، سالروز مبارزه با بی‌سوادی، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، "خواندن گذشته و نوشتن آینده" تعیین شده است.

وی جذب بی‎‎سوادان برای سوادآموزی را از جمله مهمترین رسالت معاونت سوادآموزی با همکاری اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید با انتشار اخبار آموزنده زمینه کاهش آمار بی‎‎سوادی در استان و کشور را فراهم کنند.

امین الرعایا با اشاره به مهیا بودن امکانات و ظرفیت‎‎های اعتباری و انسانی در معاونت سوادآموزی استان یزد، اظهار کرد: ایجاد انگیزه در بی‎‎سوادان برای کسب سواد در استان یزد ضروری است.

معاون سوادآموزی استان در مورد سیاست‎‎های این معاونت در سال جاری، گفت: برنامه محوری با همراهی شورای پشتیبانی استان، در اولویت قراردادن باسوادی یزدی‎‎ها، توانمندسازی نیروهای اجرایی با هدف جذب و نگه داشتن سواد‌آموزان، فرهنگ‌سازی، غنی‎‎سازی محیط زندگی، فرهنگی و تبلیغی، اجرای طرح باسوادی اولیا دانش‎‎آموزان، اجرای طرح باسوادی افراد 10 تا 19 سال، اجرای طرح‎‎های ویژه برای گروه‌های اجتماعی خاص، آموزش حمایتی کودکان در معرض آسیب با اختصاص سرانه آموزشی ویژه، تهیه بانک آمار و اطلاعات باسوادی و بیسوادی و کیفیت‎‎گرایی در بحث باسوادی افراد از جمله سیاست‎های معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برای امسال است.

وی نگاه سوادآموزی در استان و کشور، نگاهی مشارکت جویانه عنوان کرد و ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی یکی از موثرترین راهکارهای توانمندسازی خانواده و باسوادی بین اقشار مختلف جامعه است.

این مقام مسئول در ادامه نداشتن اطلاعات کافی از مهاجران هموطن و اتباع خارجی را یکی از معضلات جدی برنامه‎‎های سواد آموزی استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، پنج هزار و 387 نفر تحت پوشش آموزش سواد آموزی استان قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و 345 نفر ایرانی و مابقی اتباع خارجی بودند.

معاونت سواد آموزی تصیح کرد: سواد آموزی استان یزد با تحت پوشش قرار دادن بیش از 90 در صد از اولیای بیسواد دانش آموزان، رتبه نخست کشوری را در طرح باسوادی اولیا کسب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرشماری بی‎‎سوادی هر پنج سال یک بار انجام می‎‎شود، گفت: برگزاری سرشماری بی‎‎سوادی از جمله اقدامات در دستور کار معاونت سواد‎‎آموزی استان یزد است که در آبان و آذر ماه امسال انجام می‎‎شود.

وی افزود: بعد از سرشماری پنج سال گذشته تاکنون، هر سال بیش از یک هزار نفر برای سواد آموزی به سازمان سواد آموزی استان مراجعه و تحت پوشش آموزش‌های این سازمان قرار گرفتند.

امین الرعایا با بیان این که سرشماری بی‎سوادی و سوادآموزی هر پنج سال یک بار در کشور انجام می‎‎شود، در پایان تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال 1390، تعداد 29 هزار  573 نفر افراد 10 تا 49 سال بی‌سواد در سطح استان یزد شناسایی شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :