مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 30 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در قم وجود دارد که باید برای تسهیل زمینه‌های تحصیل آنان و تهیه کتاب برای آنان تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷ 04 September 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام امشب در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان با هدف کیفیت بخشی به روند فعالیت مدارس، مایل به پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس دولتی هستند ولی پیش از این به مدارس دولتی ابلاغ کرده‌ایم که به اجبار از خانواده دانش‌آموزان مبلغی را دریافت نکنند،‌ با مدارس دولتی که به اجبار از خانواده‌ها وجه دریافت می‌کنند برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: در 6 پایه ابتدایی در استان قم کمبود نیروی انسانی وجود دارد، در سال گذشته با خرید خدمات، کمبود‌ها را جبران کردیم، تلاش مجموعه آموزش و پرورش قم این است که در سال تحصیلی جدید نیز مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی از انجام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 78 درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید انجام شده است و یک‌هزار و 400 واحد آموزشی در استان قم،‌ آماده و منتظر حضور دانش‌آموزان است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با تحصیل نیروهای اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی وجود دارد، عنوان کرد: 30 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در قم وجود دارد که باید برای تسهیل کردن زمینه‌های تحصیل آنان و تهیه کتاب برای آنان تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که پیرامون برخی از مراکز پیش دبستانی غیر استاندارد در قم وجود دارد،‌ بحث رسیدگی به مراکز پیش دبستانی موجود در سطح قم، در اولویت کاری مجموعه آموزش و پرورش این استان قرار گرفته است.

وی از گسترش مراکز پیش دبستانی غیر استاندارد در سطح استان قم ابراز نارضایتی کرد و افزود: کسانی که قصد تأسیس مراکز پیش دبستانی دارند بهتر است برای دریافت مجوز فعالیت، ابتدا به آموزش و پرورش استان مراجعه کنند؛ آموزش و پرورش قم آماده صدور سریع جواز فعالیت برای مراکز پیش دبستانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :