سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به نقش موثر بانوان در درآمدزایی و مشاغل خانگی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 04 September 2016
به گزارش تابناک یزد،رقیه کرمانیان در سفر به بافق از صندوق خرد روستای مبارکه این شهرستان بازدید و ضمن تشکر از همکاری و حضور زنان روستایی در این صندوق به نقش بانوان در درآمدزایی و مشاغل خانگی اشاره و خواستار حضور حداکثری زنان روستایی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری شد.
وی همچنین در دیدار با فرماندار بافق با اشاره به توانمندی های بانوان این شهرستان گفت: دختران و زنان بافق در حوزه های مختلف بویژه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری رشد قابل توجهی داشته اند و امیدواریم شاهد پویایی و فعالیت آن ها در سایر حوزه ها نیز باشیم.
کرمانیان افزود: ارائه خدمات مشاوره، آموزش های لازم جهت کشت گیاهان دارویی، بازدیدهای دوره ای و ارائه خدمات و زیر ساخت های مناسب برای گسترش فعالیت زنان روستایی از جمله ضرورت ها است و امیدواریم مسئولان شهرستان در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.
فرماندار بافق در این دیدار گفت: زنان با توجه به نقشی که در خانواده ایفا می کنند می توانند به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه در جامعه نقش آفرینی کنند.
طلایی مقدم مشارکت بانوان در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و افزود: زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی، استفاده بهینه از منابع روستائی و خدمات در مناطق روستایی به عنوان تولیدکنندگان نقش بسیار کلیدی دارند.
صندوق اعتباری خرد زنان روستایی مبارکه بافق با 50 نفر عضو تشکیل شده و در حوزه های مختلف کشت و تولید گیاهان دارویی، دامپروری ، فرآوری و تولید محصولات لبنی و کشاورزی فعالیت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :