دبیر اتاق تعاون استان گلستان:
دبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: 3 هزار تعاونی این استان عضو اتاق تعاون هستند و از 17 اتحادیه تعاونی ثبت شده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد 11 تعاونی عضو رسمی اتاق تعاون هستند.
کد خبر: ۲۹۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 06 September 2016
دبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: 3 هزار تعاونی این استان عضو اتاق تعاون هستند و از 17 اتحادیه تعاونی ثبت شده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد 11 تعاونی عضو رسمی اتاق تعاون هستند.
محمدبردی توکلی در یازدهمین جشنواره تعاونی‎های برتر استان گلستان ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: دو اتحادیه از 17 اتحادیه تعاونی استان گلستان تقاضای عضویت در اتاق تعاون داشتند.
وی با اشاره به اینکه وظایف تصدی‎گری در قالب تفاهم‎نامه به اتاق تعاون واگذار شده است، تصریح کرد: خوب است این وظیفه‎مندی به اتحادیه‎ها نیز تقسیم شود چراکه اگر اتحادیه‎ تقویت شود اتاق تعاون خود به خود تقویت خواهد شد.
دبیر اتاق تعاون استان گلستان افزود: اتاق تعاون در جایگاه قانونی در کمیسیون‎ها و شوراهای مختلف عضو است که به پالایش و رصد مشکلات تعاونی‎ها می‎پردازد.
توکلی بیان کرد: در 14 کمیسیون تعاونگران استان تعداد هشت کمیته تعاونگران فعال است که در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی استان حجم عظیمی از صادرات کشور را تشکیل می‎دهد، اظهار کرد: در صادرات به کشور ترکمنستان مشکلاتی به وجود آمده است که باید از حقوق تعاونگران دفاع شود و موانع انتقال ارز از این کشور مرتفع شود.
دبیر اتاق تعاون استان گلستان با اشاره به فعالیت 30 تعاونی صادرات‎محور در استان گفت: در انتخاب صادرکنندگان استانی در سال گذشته به دلیل عدم ثبت‎نام آنها سهم بخش تعاون صفر درصد بود.
توکلی عضویت اتاق تعاون در هیأت حل اختلاف تامین اجتماعی و اداره امور دارایی را برای دفاع از حقوق و سهم تعاونی‎های استان مهم خواند و افزود: اتاق تعاون در کارگروه اقتصادی و اشتغال عضویت دارد و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تعاونگران به کار خواهد گرفت.   
وی با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از تعاونی‎های فعال در بخش اقتصادی است، اظهار کرد: تعاونی‎ها و اتحادیه‎های استان مشکلات عدیده‎ای دارند که بیشتر این مسائل در حوزه اجرا است.
دبیر اتاق تعاون استان گلستان گفت: از آخرین به‎روزرسانی تعاونی‎ها و اتحادیه‎های استان گلستان چند سال می‎گذرد این انتظار می‎رود هیأت تجاری که وارد یا از استان خارج می‎شود اتاق تعاون نیز در نظر گرفته شود.
توکلی افزود: سهم بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم 25 درصد است اما مشوق‎ها برابر 25 درصد نیست که انتظار داریم تسهیلات و مشوق‎ها برابر سهم در نظر گرفته شود.
وی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری در کارگروه اقتصاد تصویب شده و امیدواریم رأی بیاورد این توقع وجود دارد که جایگاه و سهم ویژه‎ای برای بخش تعاون دیده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :