کد خبر: ۲۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 07 September 2016


کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: نباید والیبال را فراموش کنیم و باید از امروز برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

بهنام محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر والیبال ایران روند رو به رشدی را تجربه کرد، به نحوی که از یک تیم درجه دوم آسیا تبدیل به یکی از 10 قدرت برتر جهان شدیم.

وی افزود:‌ حدود دو دهه قبل وقتی تیمی از ایران برابر تیم‌های شرق آسیا قرار می‌گرفت، دوست داشتیم یک گیم به پیروزی برسیم و این در حالی است که امروز هیچ تیمی در آسیا و حتی چین و ژاپن توانایی و قدرت پیروزی بر ایران را ندارند.

این پیشکسوت والیبال تصریح کرد: چنین رشد و توسعه‌ای به طور قطع مرهون برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری بر روی والیبال در سنین پایه است و اگر می‌خواهیم به پیشرفت بیشتری دست پیدا کرده و جایگاه خود را در والیبال جهان از دست ندهیم، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو گفت: ما پس از 52 سال و برای نخستین‌بار از طریق شرکت در بازی‌های گروهی به المپیک راه یافتیم، اما حضور در این مسابقات اگر چه بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما سخت آرزوهای ما نبود.

وی بیان داشت: جوانان ایرانی قابلیت این را دارند که جزو سه تیم برتر جهان بوده و به قهرمانی در مسابقات جهانی و المپیک دست یابند، اما به نظر می‌رسد که برخی از مسؤولان والیبال از صعود به المپیک قانع شده و به نوعی انگیزه لازم برای تلاش بیشتر را ندارند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان افزود: اگر گرفتار این غفلت‌ها شویم، به طور قطع جایگاه فعلی در سطح والیبال جهان را از دست خواهیم داد و دیگر تیم‌ها روی بازیکنان و توان فنی ما حساب ویژه باز نمی‌کنند.

محمودی ادامه داد:‌ بنابراین از امروز باید به فکر المپیک 2020 باشیم و با برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از همه ظرفیت‌ها و به ویژه جوان‌گرایی می‌توانیم در المپیک آینده به روی سکو برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی