با برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، ۲۱ تعاونی برتر در زمینه مختلف اقتصادی و تولیدی استان اردبیل معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۲۹۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 09 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، در این مراسم که در اردبیل برگزار شد، تعاونی های برتر استان در زمینه صنعتی، عمرانی، مرزنشینان، حمل و نقل، معدنی، کشاورزی، دهباری، فرش دستباف، خدماتی و... معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این مراسم تقویت بخش تعاونی را بهترین راهکار برای حل مشکل بیکاری دانست و افزود: با توجه به وضعیت بیکاری در این استان باید تعاونی های دارای ماهیت اشتغال در منطقه تقویت شود.

قاسم رحیمی تاکید کرد که در این راستا ساماندهی جویندگان کار در قالب گروه های مختلف با همکاری دفاتر کاریابی، ترویج فرهنگ کار گروهی و آموزش فنی و حرفه ای شاخص اصلی موفقیت تعاونی ها است.

وی با بیان اینکه بخش تعاون می تواند نسل جوان کار را در قالب تعاونی های کوچک ساماندهی کند، تصریح کرد: تعاون به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی سپردن امور به دست مردم، توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در عین حال با تاکید بر لزوم ارتقا کیفی تعاونی ها متذکر شد: باید با برنامه ریزی مناسب و در یک زمان بندی مشخص تعاونی های دارای رکود فعالیت تعیین تکلیف شود و شرکت ها و اتحادیه هایی را که ماموریت آنها تمام شده منحل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی تعاونی در این راستا نیازمند حمایت و کمک هستند، عنوان کرد: برای بازگشت اینگونه تعاونی ها به فعالیت باید نقدینگی تزریق و با نوسازی و تعریف فعالیت جدید آنها را احیا کنیم.

قاسمی با اشاره به هفته تعاون و ضرورت توجه تعاونی ها تاکید کرد: هفته تعاون باید در راستای توسعه نهضت تعاونی باشد و براساس آن باید با اولویت بندی برنامه ها نیازهای جامعه در تعاونی ها شناسایی و به ارتقا کیفی این مجموعه ها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال های قبل مردم تعاونی ها را با تعریف ارزان فروشی و قیمت پایین می شناختند، یادآور شد: باید تعاونی ها را تجاری کنیم تا رشد فرهنگ تعاونی در طرح های اقتصادی خود را نشان دهند.

قاسمی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر طی هفته تعاون، هدف از انتخاب تعاونی های برتر را توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه برشمرد.

وی معرفی توانمندی های بخش تعاون به جامعه، تجلیل از تلاشگران بخش تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم، معرفی الگوی عملی موفق تعاونی جهت بهره گیری سایر تعاونی ها و... را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :