فرماندار اردبیل گفت: امسال نیز در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور عزاداران و دستجات عزاداری مختلف در شهر اردبیل این تجمعات از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 27 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، جواد زنجانی در جلسه هماهنگی عزاداری ماه محرم از صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی کامل را با همراهی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنیم تا آیین عزاداری امسال سیدالشهدا (ع) و ماه محرم با شکوه و عظمت تمام برگزار شود.

وی با تقبیح شخص محوری در عزاداری‌ها و توجه به حرکت‌های گروهی و دسته‌ جمعی در نشان دادن عظمت عزای سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: هیأت‌های عزاداری و دستجات نباید به ظاهر اکتفا کنند بلکه باید بر غنا و محتوای برنامه‌های خود بیفزایند تا سال به سال بتوانیم ابعاد جدیدی از حادثه کربلا و نهضت سیدالشهدا (ع) را به خوبی درک کرده و دریافت کنیم.

فرماندار اردبیل گفت:‌ درست است که کربلا درس شور و شعور حسینی را به ما منتقل کرده اما ضرورت دارد فرهنگ عاشورایی را با نگاه و نگرش معنوی در خودمان نهادینه کنیم و از حقیقت این حرکت و نهضت عظیم و پیام راستین آن غفلت نکنیم.

زنجانی با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های مختلفی در دهه اول محرم و سایر ایام این ماه گران‌سنگ و همچنین ماه صفر برگزار می‌شود، افزود: تمام دنیا به این حقیقت رسیده‌اند که شور حسینی ملت ایران نه تنها خاموش‌شدنی نیست بلکه جاودانه مانده و همواره در طول تاریخ بر عظمت و شکوه آن تاکید می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در چنین محافل و مجالسی پیام راستین نهضت سیدالشهدا (ع) و فلسفه حقیقی این قیام تاریخی که همان تکیه و تاکید بر حق و دور شدن از ظلم است به شایستگی انتقال پیدا کند، بیان کرد: دشمنان دین اسلام و مکتب الهی به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا بتوانند حرکت امروز انقلاب اسلامی را که بر گرفته از نهضت پاک سیدالشهداست به نحوی خنثی کنند اما جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه جهانی و بین‌المللی به جایگاه بی‌نظیر و عظمت تمام‌نشدنی دست پیدا کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :