مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح بیمه سلامت اتباع بیگانه خبرداد و گفت: در قالب این طرح سهمیه 30 هزار نفری برای استان یزد در نظر گفته شده که با معرفی اداره کل اتباع بیگانه، واجدان شرایط زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
کد خبر: ۳۰۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد با بیان اینکه این طرح از هفتم شهریور آغاز و تا هفتم اسفندماه ادامه می یابد، افزود: همچنین اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص اتباع بیگانه به صورت ویژه و رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و بخشی از هزینه آنها از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پرداخت می شود.
مدیر کل بیمه سلامت افزود: حق بیمه برای پوشش 5 ماهه سایر اتباع بیگانه برای هر نفر یک میلیون و 894 هزار و 500 ریال پیش بینی شده است.
وی مجموع هزینه ثبت نام برای دریافت دفترچه بیمه اتباع بیگانه را 45000 ریال بیان کرد و ادامه داد: اتباع بیگانه ای که دارای کارت آمایش شماره 10 اداره کل اتباع هستند، می توانند ازپوشش این طرح برخوردار شوند.
دریجانی تصریح کرد: اتباع بیگانه ساکن مرکز استان یزد برای دریافت دفترچه بیمه از ساعت 14 تا 16 به واحد بیمه گری استان و در سایر شهرستان های استان در ساعات اداری به این دفاتر مراجعه کنند.
وی در ادامه از همکاری و تعامل خبرگزاری ایرنا در انعکاس اخبار حوزه سلامت قدردانی کرد.
کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست، حوزه های ارائه کننده خدمات اجتماعی به خصوص در بخش سلامت را از حوزه هایی دانست که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند و اطلاع رسانی از خدمات این مجموعه ها با توجه به فراگیری دایره خدمات آنان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اتباع و مهاجران خارجی معرفی شده از سوی وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر هستند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
مجموع بیمه شدگان سلامت استان یزد 341 هزار و 314 نفر اعلام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :