مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی خبر دادک
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی از راه‌اندازی مراکز اختلال اوتیسم در تمام استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، زهرا نوع‌پرست در نشست خبری امروز خود، اظهار داشت: در حال حاضر در 24 استان کشور مرکز اختلال اوتیسم وجود دارد و تا پایان سال در سایر استان‌ها این مراکز راه‌اندازی می‌شوند.

 مدیر دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی ادامه داد: طرح غربالگری اوتیسم در مراکز مذکور اجرا می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مراکز از تردید نسبت به ابتلای فرزند خود به اوتیسم رهایی یابند.

وی گفت: در حال حاضر بهزیستی حدود 60 درصد از هزینه‌های نگهداری معلولان را به صورت یارانه به مراکز پرداخت می‌کند و این رقم حدود 265 هزار تومان است که در نهایت سهم خانواده به  حدود 155 هزار تومان می‌رسد.

همچنین در ادامه این نشست رامین رضایی مدیر دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی نیز اظهار داشت: عدم توسعه مراکز و همچنین رویکردهای جایگزین از جمله مراقبت‌ در منزل از سیاست‌های اصلی در این بخش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از جمله طرح‌هایی است که سال گذشته اجرا شد و امسال بنا داریم آن را گسترش دهیم.

رضایی افزود:‌ در حال حاضر 12 هزار مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی سازمان نگهداری می‌شوند؛ در تهران نیز 600 نفر از مجهول‌الهویه‌ها که توسط سازمان رفاه شهرداری جمع‌آوری شده‌اند منتظر ورود به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :