مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: مرز بین المللی مهران و امکان صادرات به کشور عراق بهترین پتانسیل برای استان ایلام بویژه افراد کارآفرین و توانمند است تا با تولید محصولات ویژه و صادرات محور، علاوه بر توسعه صادرات و ایجاد اشتغال نقش مهمی در اقتصاد استان نیز ایفا کنند.
کد خبر: ۳۲۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 30 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛کلثوم خلیلوند روز شنبه در نشست تخصصی زنان کارآفرین استان ایلام اظهار کرد: مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات در ایام اربعین بهترین شرایط را برای شناسایی و معرفی توانمندی های زنان این استان به کشور است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: زنان کارآفرین ایلامی می توانند با دایر کردن غرفه هایی به معرفی و فروش محصولات صنایع دستی در کنار موکب های پذیرایی از زائران در ایام منتهی به اربعین، بپردازند.

وی در ادامه به چالش ها و همچنین فرصت های کسب و کار و توانمندسازی کسب و کار زنان استان اشاره کرد و گفت: در پی نشست منطقه ای زنان کارآفرین که با حضور زنان توانمند ایلام، همدان، کرمانشاه، لرستان و کردستان برگزار شد، سعی داریم با برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بانوان و ایجاد بازار فروش زمینه فعالیت اقتصادی آنان را فراهم کنیم.

خلیلوند همچنین به تشکیل انجمن زنان کارآفرین در این استان اشاره کرد و افزود: انجمن زنان کارآفرین استان باید بتواند فعالیت های خود را در قالب انجمن تعریف و به همه معرفی کند.

وی همچنین خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین شد و تاکید کرد: با تشکیل این بانک علاوه بر شناسایی و معرفی زنان توانمند، کارآفرین می توانیم بهتر از توانمندی های آنان در حوزه اشتغال و اقتصاد استفاده کنیم.
 
 در ادامه این نشست زنان کارآفرین به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات خود و چگونگی راه اندازی انجمن زنان کارآفرین پرداختند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :