مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری 227هزار و 209نفر ساعت آموزش مهارتی برای بازتوانی زندانیان در زندانهای استان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.
کد خبر: ۳۲۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۶ 04 November 2016
 جهانتیغی اظهار کرد: آموزشهای مهارتی به زندانیان برای بازگشت مطلوب آنها به جامعه در زندانهای استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی تصریح کرد:  227هزار و 209ساعت آموزش مهارتی به زندانیان برای یک هزار و 164نفر انجام شده است.

وی ادامه داد: دوره های آموزش فنی و حرفه ای در بین زندانیان با هدف اشتغالزایی متناسب با نیازهای بازار کار در جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و توجه آنها به توانایی های ذاتی و ایجاد عزت نفس در بین این قشر اجرا شده است .

جهانتیغی افزود:از مجموع آموزشهای ارائه شده برای زندانیان تعداد206 هزار و 993  ساعت برای 1هزار و 37نفر در بخش برادران و تعداد 20 هزار و 216ساعت آموزش برای127 نفر در بخش خواهران باهدف توان افزایی و مهارت آموزی به آنها اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قریب به 25 کارگاه آموزش مهارتی در زندان های استان فعال و مشغول ارائه خدمات به زندانیان است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان؛ با اشاره به وجودبسترهای فراوان استعدادیابی زندانیان تصریح کرد : ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری در بین زندانیان وجود دارد و از طریق کمک به حرفه آموزی آنها زمینه برای توانمند سازی و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه میسرخواهد شد.

جهانتیغی خاطر نشان کرد: اشتغال و حرفه آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم خواهد کرد و این مساله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در صورت بی توجهی به این مهم همچنان شاهد بروز و تکرار جرم در بین بیکاران مستعد بزهکاری خواهیم بود.

وی اذعان داشت : داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال،منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعدادها و توانایی های درونی وفردی وی شده و زمینه را برای ایجاد جایگاه و منزلت اجتماعی و بازسازی شخصیت تخریب شده وی فراهم می کندکه میتواند مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم باشد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :