مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ازاعزام بیش از یک هزار مبلغ روحانی از حوزه های علمیه سراسر کشور از طریق مرز مهران به کشورعراق خبرداد.
کد خبر: ۳۲۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 11 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی اظهار کرد: این روحانیان جهت تبلیغ، پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت در موکب های مسیر نجف تا کربلا مستقر خواهند شد.
 
وی افزود: کار اعزام این مبلغان به عراق روز گذشته در مرز مهران آغاز شده و در نخستین مرحله 350 مبلغ به موکب های شهرهای نجف و کربلا اعزام شده اند.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، طی امروز و فردا نیز 650 روحانی از طریق مرز مهران به موکب های نجف و کربلا اعزام خواهند شد.
 
حجت الاسلام شهیدی از راه اندازی 10 موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز مهران توسط اوقاف خبر داد و یادآور شد: این موکب ها از سوی ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان های اصفهان، قم، البرز، قزوین، کردستان، گلستان، لرستان، همدان، سمنان و خراسان شمالی و از محل موقوفات مرتبط با حضرت سید الشهدا (ع ) جهت پذیرایی از زائران اربعین در مرز مهران دایر شده اند.
 
وی تاکید کرد: این موکب ها از 20 آبان تا 10 آذر بصورت شبانه روزی آماده پذیرایی، اسکان موقت و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی که از مرز مهران عازم عتبات عالیات هستند، خواهند بود.
 
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی تبدیل شده است روزانه تا 50 هزار زائر از این مرز عازم کربلای معلی می شوند.
 
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تردد از مرز مهران برای زائران فقط با گذرنامه و ویزای معتبر کشور عراق امکان پذیر است و به هیچ عنوان به افرادی که این مدارک قانونی را نداشته باشند، اجازه خروج از مرز داده نمی شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :